Kardinál Fernández – po knihe o orgazmoch sa našli ďalšie jeho texty s rovnakou tematikou. Je to jeho obsesia? -

Kardinál Fernández – po knihe o orgazmoch sa našli ďalšie jeho texty s rovnakou tematikou. Je to jeho obsesia?


23. januára 2024
  Krátke správy

Portál Nuova Bussola Quotidiana dnes priniesol správu, ktorá potvrdzuje obavy, že po škandále prefekta Dikastéria pre náuku viery, kardinála Victora M. Fernándeza s jeho knihou o orgazmoch – La pasión mística, budú zrejme z jeho osobnej duchovnej skrine vyskakovať aj ďalší kostlivci, v podobe kontroverzných textov.

Prefekt Dikastéria pre náuku viery a odborník na mystický orgazmus, kardinál Victor M. Fernández
zdroj: snímka obrazovky/youtube.com

O škandále s knihou, ktorej texty sa pohybujú na úrovni otvorenej perverzity, sme písali na portáli Christianitas.sk viackrát:

https://christianitas.sk/skandal-odhalili-dalsiu-utajovanu-publikaciu-kardinala-fernandeza-zaobera-sexualitou-orgazmom-a-mystikou-aj-u-svatych/

https://christianitas.sk/vracia-sa-do-cirkvi-doba-pornokracie-okolo-papeza-frantiska-sa-pohybuju-ludia-so-zvlastnou-moralkou/

Už vtedy sa dalo tušiť, že kňaz s takou bujnou erotickou fantáziou a pojmovou erudíciou z daného odboru zrejme po sebe zanechal z dôb, keď ešte ani nesníval o poste prefekta dikastéria a mohol sa nehatene oddávať týmto svojim záľubám, v atmosfére všeobecného cirkevného progresu, viacero nášľapných mín.

Tie teraz začínajú vybuchovať pod jeho nohami, ako sa tak snaží neopatrne tancovať medzi doktrinálnymi vajíčkami. Jeho výhovorka, že v čase písania a vydania La pasión mística mal „len“ 36 rokov a potom s tým už prestal, je momentálne po záručnej lehote, pretože portál La Nuova Bussola Quotidiana zistil, že kardinál pokračoval vo svojej záľube aj neskôr. Podľa portálu kardinál naďalej publikoval eseje, v ktorých „pokračoval v rozprávaní o orgazmoch a pohlavných orgánoch aj po roku 1998“.

V roku 2004 vo svojom diele Para Liberarte de la Ansiedad y de la Impaciencia (O oslobodení od úzkosti a netrpezlivosti), ktoré vyšlo v Sao Paolo, ilustruje sústredené načúvanie Božiemu slovu a následné zastavenie sa pri ňom, opäť ako druh „mystického orgazmu“:

Keď je celá naša bytosť sústredená týmto smerom, potom dospejeme k skutočnému stretnutiu, splynutiu, dokonalému spojeniu, aj keď len na pár minút. Nie je to nevyhnutne otázka fyzického pokoja, pretože tento zážitok môže nastať aj uprostred vzrušenia z veľmi intenzívnej činnosti. Stáva sa to napríklad pri orgazme dvoch ľudí, ktorí sa milujú.“

Mystický orgazmus, zjavne obľúbená téma budúceho kardinála, sa objavuje aj v ďalšej práci z roku 2004 – Teología espiritual encarnada: profundidad espiritual en acción (Spirituálna teológia vtelenia: Duchovná hĺbka v uskutočnení). Aj tu predložil sexuálnu rozkoš pohlavného aktu ako špecifickú mystickú cestu k Bohu:

Okamihy života a radosti (vrátane sexuálnej) prežívame ako plnú účasť na živote vo vzkriesení. Tieto chvíle spoločného potešenia, so všetkým potenciálom komunikácie, sebadarovania, láskyplného prejavu, možno zdieľať a potom za ne ďakovať vo chvíľach spoločnej modlitby. Tieto chvíle by nemali byť oddelené od vzťahu s Bohom, ako keby boli jednoducho „dovoleným hriechom“.“

Podľa kardinála sa dokonca „v spojení pohlavných orgánov ukazuje, do akej miery Boh, tým, že sa stal človekom, vstúpil do ľudského tela a premenil telesnosť na sprostredkovateľa milosti. Preto, keď je spojenie tiel skutočným prejavom lásky, treba ho oslavovať v modlitbe.

V tej istej knihe na str. 86 vyzýva, aby sme nasledovali príklad Ježiša, ktorý sa dokázal zastaviť pri každom človeku s celou pozornosťou, a my sa teda máme zastaviť pri každom orgáne tela, aby sme sa uvoľnili. Kardinál odporúča sústrediť sa na jednotlivé orgány, vrátane pohlavných orgánov, ako píše, predstaviť si ich, precítiť a citlivo vnímať. Ide podľa neho o „pokojné prežívanie vnemov každého orgánu, bez posudzovania, či sú tieto vnemy dobré alebo zlé, a o snaženie, aby sa tento orgán uvoľnil.

Kardinál opisuje aj to, čo by sme mali cítiť: „V ktorejkoľvek časti tela by sme mali zaznamenať nejaký pocit: tepla, pálenia, rozkoše.“ Ide o to „uvedomiť si celé telo a na chvíľu ho precítiť.“

V ďalšej práci s názvom Por qué no termino de sanarme? (Prečo nedokončiť liečbu?) rozpracúva súčasný strážca katolíckej ortodoxie, aké rôzne oblečenie, odhalené časti alebo tvary tela a ozdoby sú zmyselnejšie a lákavejšie v rôznych ročných obdobiach:

V niektorých momentoch môjho života ma priťahujú určité druhy šarmu, ale v inom okamihu sa začínajú vynárať iné detaily, ktoré ma priťahujú: v jednom ma priťahujú jemné biele ruky, inokedy ma viac lákajú mäsité a teplé ruky a tie jemné mi už nestačia.

Ako vidno, kardinál Fernández je skutočne fajnšmeker a vyzná sa vo veci. Čo dodať? Snáď už len to, že tieto texty, podobne ako kniha La pasión mística, neboli uvedené na oficiálnom zozname prác kardinála Fernándeza, keď nastupoval do funkcie.

BM

Zdroj: La Nuova Bussola Quotidiana, titulný ilustračný obrázok, zdroj – snímka obrazovky/youtube.com


PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS

Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:

5 € 10 € 20 € 50 €

Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!

PDF (formát pre tlač)

Najnovšie články

Svätý Tomáš Akvinský očami byzantskej teológie (Prvá časť)

Írska speváčka na Eurovízii: „Som čarodejnica!“

Nanebovstúpenie Pána – Kristovo oslávenie

EÚ bude pretláčať agendu gender, LGBT a multikultúry na Slovensku cez zamestnaneckú politiku firiem. Inkluzívne prostredie údajne priťahuje talenty