František Mikloško spolu s luteránskou farárkou Polckovou obhajovali LGBT na diskusnom stretnutí v reštaurácii Tepláreň -

František Mikloško spolu s luteránskou farárkou Polckovou obhajovali LGBT na diskusnom stretnutí v reštaurácii Tepláreň


11. mája 2023
  Krátke správy

Zdá sa, že bývalý kandidát na slovenského prezidenta, ktorý ešte pred niekoľkými rokmi tvrdil, že buď bude Európa kresťanská alebo nebude vôbec, prechádza zaujímavou, možno finálnou fázou svojho vývoja. Pred nejakým časom v relácii Do kríža tvrdil, že slovenskí kresťania niečo „dlhujú“ svojim homosexuálnym spoluobčanom a musia im zabezpečiť plnohodnotný život, z čoho sa dalo usudzovať, že hovorí o nejakej forme registrovaného partnerstva.

František Mikloško
zdroj: youtube.com

Pred niekoľkými dňami však tento „konzervatívec“ prekvapil ešte viac. Bez veľkej pozornosti kresťanských médií sa zúčastnil na prelome apríla a mája v bratislavskej LGBT reštaurácii Tepláreň, konkrétne v kaviarni s príznačným názvom Café Európa (zrejme už nie kresťanská) diskusie „o prijatí LGBTI+ ľudí Cirkvou“. Lepšie by asi bolo použiť plurál – cirkvami, pretože jeho partnerkou v tomto plodnom dialógu bola evanjelická farárka Polcková, známa obhajkyňa LGBT komunity, ktorá je vnímaná aj vlastnou cirkvou ako kontroverzná a radikálne liberálna osoba.

Na stretnutí vystúpila lesba Radka Trokšiarová, ktorá sa vyjadrila, že sa jej nepáčia viaceré vyjadrenia Cirkvi, ani jej oficiálny postoj k LGBTI+ ľuďom, ale v Boha verí. Ako sa dá zladiť „viera“ v rámci Cirkvi s odmietaním cirkevnej vierouky, nebolo bližšie špecifikované. O svojej náboženskej praxi uviedla: „Do kostola idem vtedy, keď naozaj chcem, a keď mám potrebu. S Bohom sa totiž môžem rozprávať hocikde.“ Podobný prístup, ako k povinnosti katolíka chodiť na sv. omše má aj k iným sviatostiam. Uviedla, že pri spovedi jej nenapadlo hovoriť o svojej orientácii, lebo to neberie ako hriech: „Ani mi nikdy nenapadlo sa z niečoho takého spovedať.“

Orientácia ako pokušenie, samozrejme, hriechom nie je. Iné je však jej propagovanie, obhajoba či dokonca aktívne praktizovanie. Pokiaľ katolík obhajuje homosexuálne pohlavné akty alebo ich propagáciu, aj keby sám žil v celibáte, hreší. V ďalšom pokračovaní svojho vyznania sa však Trokšiarová cítila byť dotknutá katolíkmi, ktorí jej povedali: „Okej, my ťa berieme, ale mala by si žiť v celibáte.“ Rovnako jej vadí, že niektorí jej hovorili aj o liečbe.

Pokiaľ si niekto myslel, že jej niečo podobné povie aj katolík František Mikloško, tak bude asi sklamaný. Ten si vraj „nevie predstaviť, žeby takto vstupoval do života človeka a menil ho.

Potom sa od neho dozvedeli toto krédo: „Osobná skúsenosť je absolútne kľúčová. Ja si myslím, že držím nejakú doktrínu katolíckej Cirkvi vo svojom vnútri. Videl som toľko životných dramatických príbehov. Som veľmi opatrný v tom, niekoho súdiť a skôr mám pocit, že byť blízko niekoho je ďaleko podstatnejšie.“

Takže katolík už nemá povinnosť upozorniť druhého katolíka na zjavný blud? Už len z lásky k nemu, aby mu nehrozilo zatratenie? Byť blízko neho (Dokedy? Aj po smrti?) je „podstatnejšie“?

V diskusii ďalej Mikloško kritizoval arcibiskupa Oroscha za jeho vyjadrenia na adresu mediálneho pokrývania vraždy pri Teplárni. Označil ich za „úlet“ a ospravedlnil (?) sa za ne. Uviedol, že to nebol prvý „úlet“ zo strany arcibiskupa a že ten sa kedysi vyjadril kriticky aj na Mikloškovu adresu.

Dodal tiež, že vnútorná „túžba po vzťahu“ je posvätná a on teraz nechce rozlišovať „medzi kým a kým“. Pápež podľa neho priniesol do Cirkvi „nový pohľad“, lebo „nevyrastal na univerzitách“, ale pracoval v slumoch Buenos Aires, kde sa „pozeral ľuďom do očí“. Podľa Mikloška sa nedá Cirkev zmeniť okamžite (čiže chuť meniť cirkevný postoj k LGBT u Mikloška evidentne je), ale pápež zasial prvé semienko a tento kresťanský politik uviedol, že „má z toho radosť“. Pápežovo inovatívne myslenie potvrdil ako „revolučné“.

Podľa portálu Queeer Slovakia ocenila tento Mikloškov postoj aj pani farárka Polcková. Tá však išla vo svojom revolučnom nadšení ešte ďalej: spomenula starozákonnú polygamiu a na základe toho si domyslela, že monogamná rodina muža a ženy nie je „jedinou formou rodiny, ktorú budeme uplatňovať aj v budúcnosti“.

Všetky perly Františka Mikloška je zbytočné uvádzať, bolo ich mnoho. Kto má čas a dostatočne silné nervy, ten si môže extempore bývalého prezidentského záchrancu kresťanskej Európy pozrieť tu: https://www.facebook.com/cafeeuropa.sk/videos/3064692003833482.

V každom prípade dnes môžeme jasne vidieť, aká falošná hra sa na Slovensku hrala s konzervatívnymi katolíkmi viac ako 30 rokov. Exponenti liberalizmu sa postupne „odkopávajú“ a ukazujú svoju pravú tvár a myslenie. Nie je náhoda, že práve František Mikloško bol jedným z autorov, ktorý sa v pred niekoľkými rokmi v teologickom zborníku negatívne vyjadroval o tradičnej sv. omši. Teraz sa posunul ešte viac doľava, resp. prestal zrejme skrývať svoje liberálne sklony, ktoré bol nútený potláčať na začiatku 90. rokov minulého storočia vzhľadom na vtedajšiu atmosféru medzi kresťanskými voličmi. Teraz už nič skrývať nemusí.

Na druhej strane, už tu nie sú ani žiadni kresťanskí voliči. Tak načo by sa pretvaroval, že?

BM

Zdroj: Queer Slovakia, titulný ilustračný obrázok, zdroj – youtube.com


PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS

Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:

5 € 10 € 20 € 50 €

Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!

PDF (formát pre tlač)

Najnovšie články

Arcibiskup z Kostariky nadviazal dialóg so slobodomurárskou lóžou a tá si pochvaľuje, že v Cirkvi vanie nový vietor

Dobro spravedlnosti, III. část

Ikona ako kladivo na herézy. Rubľovova Svätá Trojica a novozákonná Paternitas

Pápežská akadémia pre život vydala šokujúcu knihu. Pripúšťa v nej eutanáziu, umelé oplodnenie, aj revíziu samotných Božích prikázaní!!!