Environmentálne šialenstvo napreduje: Africkí domorodci strácajú kvôli ochrane prírody obživu aj bývanie. Prales je dôležitejší…
31. októbra 2024
Krátke správy
Kam až môže dospieť pohanské uctievanie „všemocnej matky prírody“ ukazujú najnovšie ponosy afrických domorodcov. Tamojší vládcovia, inšpirovaní a vydieraní európskymi aj americkými nositeľmi pokroku, sa rozhodli vyhnať domorodcov z lesov, ktoré tak ležia na srdci euroatlantickým ľavicovým ideológom, aby tam nenarúšali panenskú prírodu.
Portál National Catholic Reporter, ktorý správu priniesol a sám je progresívne orientovaný, tak vo svojej reportáži musel vykonať voľbu medzi dvoma druhmi synodálnych hriechov: zanedbaním Matky Zeme alebo rasizmo-kolonializmom. Tentokrát padla voľba na boj s kolonializmom a rasizmom, pričom environmentalizmus prišiel skrátka.
Reportáž ukazuje domorodca Bernarda Messona, príslušníka kmeňa Baka z dediny Elango vo východnom Kamerune. Ten sa sťažuje na vládne opatrenia, ktoré mu teraz zakazujú vstup do lesa. Evidentne z toho dôvodu, aby si európski elitní slniečkári, ak by sa tam náhodou niekedy zastavili, nemuseli sťažovať miestnej vláde na neautentickú prírodu dotknutú prítomnosťou človeka.
„Pochádzam z lesa,“ povedal Messono pre NCR a dodáva: „Nikto by nám nemal hovoriť, aby sme nevstupovali do lesa. Les je pre kmeň Baka všetkým.“
Situácia, ktorej čelia príslušníci kmeňa Baka, je podľa NCR známa domorodým komunitám v celej Afrike, ktoré čelili strate prístupu k pôde predkov v dôsledku úsilia o zachovanie biodiverzity a ekosystémov. Vysťahovanie kmeňa Baka z ich prirodzeného domova v lese sa datuje už od 60. rokov minulého storočia, keď nad celým euroatlantickým priestorom zaviala zástava kultúrnej revolúcie a ľavicoví študenti, z ktorých sa neskôr stali europoslanci, sa pustili do zachraňovania prírody.
Prístup do lesov bol ďalej obmedzený v roku 1994 – dva roky po tom, čo Kamerun ratifikoval Dohovor OSN o biologickej diverzite –, keď vláda stanovila predpisy na ochranu lesov, na obmedzenie rybolovu a lovu voľne žijúcich živočíchov, ktoré obsahovali ustanovenie obmedzujúce prístup do chránených oblastí biodiverzity.
Pre kresťana je zaujímavé, že tu dochádza k stretu dvoch foriem pohanstva – starého a nového. Ergo, bláznovstvo by sme ťažko hľadali len na jednej strane. Zatiaľ čo progresívni uctievači prírody sa oháňajú bohyňou vedy, tak príslušníci kmeňa Baka ešte frčia na starých božstvách. Bernard Messino, s inak podozrivo kresťansky znejúcim menom, jasne deklaruje, že odstránenie Baka z lesa znamená aj odpojenie od ich boha, známeho ako Jengi.
Kmeň Baka má teda aj svoje duchovno a preto musíme chápať redakciu pokrokovo-synodálneho CNR, že rozhovor s príslušníkmi kmeňa znamená aj formu medzináboženského dialógu. A čo sa dozvedeli o liturgii kmeňa Baka? Ten tradične každý rok zabil slona, aby sa spojil s bohom Jengi. Táto prax však prestala kvôli ochrane udelenej ohrozenému africkému lesnému slonovi a iným rituálne zaujímavým druhom zveri. Hľa, aká dilema: kto má byť uspokojený, Pachamama alebo Jengi? To je námet na konferenciu. Alebo rovno synodu?
„Zákon nám bráni ísť do rezervácií, zahŕňajúcich väčšinu druhov, ktoré používame pre Jengi,“ sťažuje sa Messono. „Nie sme spokojní so situáciou,“ dodal a vysvetlil, že kmeň Baka teraz používa zvieratá „malej duchovnej hodnoty“, ako sú pangolíny, antilopy a dokonca aj dikobrazy na vykonávanie rituálu pre boha Jengi.
A čo na to Jengi? Jeho svedectvo sa bohužiaľ portálu NCR nepodarilo získať, ale je celkom možné, že už aj on sa preorientoval na nové pohanstvo a budú mu stačiť aj ľudské obete v podobe umelých potratov. Túto formu pohanstva vie a chce zabezpečiť Európska únia aj USA, a tak by mohli byť zachránené aj lesy, aj zvieratá a boh Jengi by si tiež prišiel na svoje.
No a nechýba tu ani eko-polícia, ako to už v pokrokovom štáte býva zvykom. Ndobo Marianneová, žena z kmeňa Baka, vyjadruje svoju frustráciu nad zriadením parku, ktorý obmedzuje prístup pre ľudí z Baka:
„Keď vstúpite do parku pri hľadaní spôsobu obživy, budú vás obťažovať ekostrážcovia.“
Aj v Konžskej demokratickej republike sa národný park Kahuzi-Biega – chránená oblasť a svetové dedičstvo UNESCO, preslávený tropickým pralesom a bohatou biodiverzitou – stal zdrojom konfliktov. Správa z roku 2022 od Minority Rights Group, mimovládnej organizácie brániacej práva domorodých obyvateľov, zdokumentovala to, čo považovala za „vysoko organizované, kruté a rozšírené porušovanie ľudských práv“, ktoré strážcovia parku a konžská armáda páchali v rokoch 2019 až 2021 proti ľudu kmeňa Batwe.
V správe s názvom Vyčistiť les násilím: Organizované násilie proti Batwe v národnom parku Kahuzi-Biega, sa uvádza, že násilie sa začalo po tom, čo sa niektoré rodiny Batwa vrátili na pôdu svojich predkov v parku. Autori správy zhromaždili dôkazy o vojakoch, ktorí vypálili celé dediny, o sexuálnom násilí páchanom na ženách a o najmenej 20 zabitých príslušníkoch Batwa. No prosím, len či o tom všetkom vie aj Gréta?
Úsilie o ochranu prírody bolo tiež hlavnou hnacou silou vysídľovania v Tanzánii, a to aj pre kmeň Masajov, povedal Joseph Oleshangay, právnik v oblasti ľudských práv, aktivista a tradičný vodca Masajov:
„Z Ngorongoro, Loliondo a Ruaha dochádza k vysídľovaniu ako nikdy predtým. V Ngorongoro vláda tlačí okolo 100 000 ľudí, aby vytvorili exkluzívnu schému ochrany. V Lolionde boli tisíce ľudí skutočne vysídlené a vláda vytvorila exkluzívne lovecké oblasti pre dubajskú kráľovskú rodinu,“ povedal Oleshangay. Všetky, samozrejme, nesmierne autenticky prírodné a chránené.
Nepripomína to vytváranie parkov pre mestskú progresivistickú a liberálnu elitu v Európe, ktorá si do nich z času na čas odskočí zo svojho high-tech domova a potrebuje mať podobne ako dubajskí papaláši dobrý pocit, že sú v panenskej a neporušenej prírode?
Tanzánijská vláda ide podľa aktivistu až tak ďaleko, že používa „politiku spálenej zeme“ na vytlačenie ľudí z chránených parkov. Napríklad v Ngorongoro vláda od roku 2022 paralyzovala všetky sociálne služby v snahe spustiť masové vysídľovanie, tvrdí Oleshangay. V Loliondo vláda zhabala a skonfiškovala viac ako 58 000 kusov dobytka, vrátane 36 000 v období od januára 2023 do apríla 2024, čo je rana pre obživu a financovanie rodín:
„Vláda obmedzuje prostriedky na zásobovanie potravinami a obchodné aktivity. Obchodníci s dobytkom sú zatknutí. Ľudia, ktorí vykonávajú mobilné peňažné transakcie, sú zatýkaní, pretože vláda verí, že obmedzenie prístupu k zásobám potravín je pre ľudí jednoduchým podnetom, aby odišli preč.“
No, možno by im pomohol nejaký obrad k Pachamame. Niektorí inkluzívni katolíci to už vyskúšali a boli s tým veľmi spokojní.
BM
Zdroj: National Catholic Reporter, titulný ilustračný obrázok, zdroj – PickPik
PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS
Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:
Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!