Modlitba BLM aktivistky: Drahý Bože, pomôž mi, prosím, nenávidieť bielych -

Modlitba BLM aktivistky: Drahý Bože, pomôž mi, prosím, nenávidieť bielych

Branislav Krasnovský
21. apríla 2021
  Spoločnosť  

Zdroj: religionnews.com

Približne pred mesiacom francúzsky publicista a novinár Pascal Bruckner napísal v švajčiarskom denníku Neue Zürcher Zeitung, že dnes sa v progresívnych, liberálnych a ľavicovo-marxistických kruhoch Spojených štátov čoraz častejšie stretávame s nenávistnou stigmatizáciou belocha, z ktorého sa cieľavedome vytvára „nový biely satan”. Pascalov článok vyvolal polemiku v radoch ľavičiarov a progresívcov, a jeho názory boli označené za nekorektné, rasistické, ba odporné.

Začiatkom apríla však uzrela svetlo sveta zbierka „meditácií a modlitieb” černošskej aktivistky, prívrženkyne BLM hnutia, baptisticko-evanjelicko-metodisticko černošskej „teologičky“ Chanequy Walker-Barnesovej s názvom A Rhythm of Prayer: A Collection of Meditations for Renewal (Convergent Books, 2021), v ktorej okrem iného tvrdí, že byť veriacim kresťanom a feministkou je darom, ktorý „oslobodzuje od rodových stereotypov“.

Súčasťou zbierky Chanequy Walker-Barnesovej je aj stať s názvom Prayer of a weary black woman, v ktorom zaznieva text v znení: „Drahý Bože, pomôž mi prosím nenávidieť bielych“. Dielo obsahuje aj ďalšie výpady voči belochom, ktorých autorka vníma ako rasistov (hovorí napríklad o ich pomýlených rasistických bielych dušiach a pod.). Nepriateľské výpady voči belochom vyvolali značne negatívnu reakciu a odozvu nielen v USA, ale aj v Európe.

Sotva prekvapuje, že Chanequa Walker-Barnesová sa za uvedené texty necítila potrebu ospravedlniť. Práve naopak, jej sympatizanti vnímajú tieto slová ako „krásnu a mocnú modlitbu, založenú na žalmoch náreku a hnevu”. Chanequa Walker-Barnesová dokonca uviedla, že mala plné právo uvedené slová napísať, „pretože jej rodinná anamnéza je plná rasovej traumy“.

Aké dôsledky by malo, keby sa v mediálnom priestore objavila „Modlitba veľmi unavenej bielej ženy“ belošského kazateľa, súčasťou ktorej by bola aj veta „Drahý Bože, pomôž mi prosím nenávidieť čiernych“, si vie každý z čitateľov určite veľmi plasticky predstaviť. Dvojaký meter je vo vnímaní liberálov a marxistov samozrejmosťou.

V kritickom duchu reagoval na spomenutú zbierku a aktivity Walker-Barnesovej taliansky novinár a publicista Guliano Guzzo, ktorý označil celú mediálnu aktivitu za šokujúcu a vyslovil tézu, že zbierka je prejavom kultúry nenávisti šírenej BLM komunitou, ktorá vedome kriminalizuje belochov a pohŕda kresťanskými, intelektuálnymi či historickými koreňmi Západu.

Guliano Guzzo uviedol, že Pascal Bruckner mal pravdu a takisto nepochybuje o rozširovaní rasového napätia a konfliktov, ktoré môžu výraznejšie determinovať spoločenský vývoj v USA v najbližších rokoch. Okrem toho uvádza, že v európskom kontexte nebude podobná dynamika vývoja vzťahov vnímaná až v takej závažnosti, ako je tomu v USA, je však rovnako šokovaný a takisto vníma slová „Drahý Bože, pomôž mi nenávidieť bielych“ ako hrozné a frustrujúce. Považuje za neprípustné, aby sa pod tlakom marxistického BLM a progresívcov, liberálov a neomarxistov cieľavedome pristupovalo ku kriminalizácii belochov, ktorým sa pripisujú všetky údajné zločiny z minulosti.

Barbarské odstraňovanie a búranie sôch a pomníkov, ktorého svedkami sme boli v USA minulý rok, bolo len prvým krokom na ceste, ktorá sa môže pre belochov v USA skončiť tragicky. Cesta ku koncentračným táborom v Nemecku sa takisto začínala spočiatku nenávistnou kampaňou v médiach, nasledovala nútená alebo dobrovoľná emigrácia židovského obyvateľstva a potom holokaust.

Podobný vývoj udalostí zažili aj belosi v Juhoafrickej republike či bývalej Južnej Rodézii, ktorí nakoniec, aby ušli eliminácii, emigrovali z krajiny. Čo priniesol odchod belochov Južnej Afrike či Rodézii si môže každý vyhľadať na internete, informácií je viac ako dosť. Juhoafrická republika sa borí s vážnymi ekonomickými problémami a z prosperujúcej Rodézie sa stalo Zimbabwe, jedna z najchudobnejších krajín Afriky.

Protagonisti Black Lives Matter už podľa kritikov zdegenerovali do skutočne nenávistnej podoby. Pod taktovkou progresívcov, liberálov, neomarxistov začali v USA pohŕdať vlastnou štátnosťou, históriou a všetkým, čo bolo v americkej histórii veľké a čisté. Súčasná podoba kriminalizácie belocha v USA je výsledkom duchovného úpadku a ohlúpnutia ak nie celej spoločnosti, tak veľkej časti jej protagonistov. Môžeme sa stotožniť s tvrdením, že spánok rozumu generuje protirasistickú hystériu, ktorá je v americkej spoločnosti čoraz nebezpečnejšia.

Liberálka Amy Julia Beckerová už stihla odpovedať článkom A white woman’s response to the Prayer of a Weary Black Woman, ktorý predstavuje akúsi apológiu Chanequy Walker-Barnesovej. Ako býva zvykom pri podobných apológiách, po odsúdení jej kritiky nasledoval útok najmä voči publicistovi Rodovi Dreherovi, ktorý uviedol, že „progresívci pripravili pre USA niečo hrozné a násilné a Walker-Barnesovej kniha zosobňuje ducha Antikrista“.

Pre liberálov a marxistov je samozrejme neprípustné, že Rod Dreher si dovolil kritizovať Chanequ Walker-Barnesovú, pretože mu vraj celkom uniká zmysel a účel modlitby v podobe vytrvalosti v láske. Prečo ale absencia a nedostatočná vytrvalosť v láske prekáža len u Roda Drehera a nie u Chanequy Walker-Barnesovej, je takisto otázne. Opäť klasický dvojaký meter.

Chanequa Walker-Barnseovsá na svoju obranu uvádza, že jej slová nie sú namierené voči „milým bielym ľuďom“, iba voči rasistom v americkej spoločnosti, ktorých je stále viac ako dosť. Opäť ale nech si čitateľ predstaví možnosť, žeby pri apológii fiktívnej „Modlitby veľmi unavenej bielej ženy“ a slovách „Drahý Bože, pomôž mi prosím nenávidieť čiernych“ odznela argumentácia, že tieto slová samozrejme nie sú namierené voči „milým čiernym ľuďom“, ale len voči černošským drogovým dílerom, zločincom a sexuálnym násilníkom, ktorých je v americkej spoločnosti viac ako dosť.

Na adresu baptisticko-evanjelicko-metodistickej černošskej teologičky Chanequy Walker-Barnesovej sa zniesla v USA tak veľká vlna tvrdej kritiky vyjadrovanej formou emailov, na sociálnych sieťach a v podobe demonštrácií pred jej domom a miestom, kde pôsobí, že si musela zmeniť telefónne číslo a požiadať o policajnú ochranu.

Ako sa do hory volá, tak sa z hory ozýva“, hovorí známe slovenské ľudové príslovie. Dúfajme, že nebude čoskoro označené ako rasistické príslovie.


PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS

Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:

5 € 10 € 20 € 50 €

Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!

PDF (formát pre tlač)

Najnovšie články

Škótskych politikov poburuje modlenie sa pri potratových klinikách, nárazníková protimodlitbová zóna tak môže byť rozšírená aj na celé mesto

Pápež František píše známej katolíckej LGBTQ+ aktivistke, sestre Gramickovej: Transrodoví ľudia musia byť akceptovaní a začlenení do spoločnosti

Polícia v New Orleans začala vyšetrovať miestnu arcidiecézu – pre podozrenie z pašovania detí sexuálnym predátorom

Dve storočia rasového konfliktu v USA a zlyhanie utópie