P. James Martin SJ o potrestaní Sodomy – Nešlo o potrestanie homosexuality, ale o Boží trest za nedostatok lásky a pohostinnosti -

P. James Martin SJ o potrestaní Sodomy – Nešlo o potrestanie homosexuality, ale o Boží trest za nedostatok lásky a pohostinnosti


18. marca 2024
  Krátke správy

V dnešnej synodálnej bergogliánskej dobe mám dvoch „obľúbených jezuitov“. Prvým z nich je slovinský sexuálny predátor Marko Rupnik a druhým filosodomita P. James Martin SJ. Oboch považujem za fatálne zlyhanie jezuitskej rehole. Pokiaľ ešte pred 30 rokmi by ich z rádu nemilosrdne vykopli, dnes niekto nad oboma neustále drží ochrannú ruku, takže môžu v Cirkvi otravovať ovzdušie.

Ilustračný obrázok: P. James Martin SJ žehná dvom mužom žijúcim sodomskom vzťahu
zdroj: fb Fada Mentor

Pokiaľ dnes Marko Rupnik už môže len s nostalgiou spomínať na dobu svojej mladosti, keď bol aktívnym sexuálnym predátorom a len sa báť, že ochranná ruka nad ním nebude dostatočne silná k tomu, aby ho ochránila pred prípadným trestným stíhaním za sexuálne násilie voči 21 slovinským zasväteným ženám, tak filosodimita P. James Martin SJ sa cíti duchovne a mocensky pri sile a má rozsiahle plány ohľadom dekriminalizácie sodomie v katolicizme.

Takže P. James Martin SJ v katolíckom svete presadzuje sodomské názory, ich apológiu a iné filosodomitské aktivity. Ako už bolo povedané, nielenže bagatelizuje sodomský hriech, ale v konečnom dôsledku dokonca už ide až tak ďaleko, že chce v katolíckom prostredí sodomiu úplne ospravedlniť.

P. James Martin SJ používa pri tom bizarnú rétoriku totálneho zavádzania, ktorá je podrobne opísaná v knihe Obraňujme vyšší zákon a ktorú už filosodomiti omieľajú približne 30 rokov. Podľa tejto argumentácie sodomský hriech nesúvisí so sodomskou ohavnosťou, ale v tomto prípade ide o nedostatok pohostinnosti voči cudzincom, imigrantom a prisťahovalcom. Pritom sa zastal svojho 90-ročného jezuitského spolubrata Richarda Clifforda, ktorý podobné múdra omieľal už viac ako 50 rokov.

Takže ak čítame v Starom zákone, že Sodoma a Gomora boli zničené v dôsledku šírenia ohavnej bezbožnosti jej obyvateľov vo forme homosexuality, tak sa podľa P. Jamesa Martina SJ a jemu podobných mýlime, pretože takáto interpretácia je zastaraná a pravdivá je súčasná interpretácia o nedostatku pohostinnosti voči cudzincom, imigrantom a prisťahovalcom.

Aby sme boli dôslední, podobnú argumentáciu používali nielen jezuiti James Martin a Richard Clifford. Existuje veľké množstvo katolíckych i protestantských progresívnych a modernistických teológov, ktorí neprikladajú dôležitosť klasickému vysvetleniu trestu pre Sodomu a Gomoru. Cielene odvracajú pozornosť od hlavnej príčiny potrestania biblických miest na iné hriechy, o ktorých Biblia takisto hovorí: modloslužobníctvo, násilné činy, nespravodlivosť, absencia súcitu či zľutovania, vraždy, znásilnenia a najmä nedostatok pohostinnosti. Takýto progresívni a modernistickí teológovia de facto zľahčujú, alebo popierajú mimoriadnu závažnosť neresti, ktorá je hriechom proti prirodzenosti a je jedným z tých hriechov, ktoré volajú do Neba o pomstu.

Text v knihe Genezis (Gn 19,1–29) hovorí jasne: 1 Keď dvaja anjeli došli do Sodomy, Lot sedel v bráne Sodomy. Keď ich Lot uvidel, vstal a šiel im oproti. Poklonil sa tvárou k zemi 2 a povedal: „Prosím vás, páni moji, zabočte do domu svojho služobníka a prenocujte tam. Umyjete si nohy a včasráno vstanete a budete pokračovať vo svojej ceste.“ Oni však odpovedali: „Nie! Prenocujeme vonku.“ 3 Ale on na nich nástojil, aby zostali u neho. I vošli do domu. Pripravil im pohostenie, dal napiecť nekvaseného chleba a najedli sa. 4 Ale skôr, ako si ľahli, mužovia mesta, mužovia Sodomy od chlapca až po starca, celé mesto do posledného chlapa obkolesili dom, 5 vyvolali Lota a povedali mu: „Kde sú mužovia, čo prišli dnes večer k tebe? Priveď ich k nám, aby sme s nimi obcovali!“ 6 Tu Lot vyšiel k nim predo dvere, zavrel dvere za sebou 7 a povedal im: „Bratia moji, nože nerobte hriech! 8 Mám dve dcéry, ktoré ešte nepoznali muža. Vyvediem vám ich, robte s nimi, čo sa vám páči. Týmto mužom však nerobte nič také, veď oni sa uchýlili do tieňa mojej strechy!“ 9 Oni však volali: „Prac sa preč!“ A dodali: „Prišiel sem ako cudzinec a chcel by súdiť. Teraz ti vyvedieme horšie ako tým.“ Veľmi dorážali na Lota a pokúšali sa vylomiť dvere. 10 Vtedy tí mužovia načiahli ruky, vtiahli Lota dnu a zamkli dvere. 11 Mužov však, veľkých aj malých, čo boli pri vchode do domu, ranili slepotou, takže sa márne namáhali nájsť vchod. 12 Potom mužovia povedali Lotovi: „Ak tu máš nejakého zaťa, syna alebo dcéru a ak niekto z mesta patrí k tebe, vyveď ich preč z tohoto mesta, 13 lebo zničíme toto mesto, pretože je naň veľká žaloba pred Pánom. Pán nás poslal zničiť ho. 14 Vtedy Lot vyšiel von a povedal svojim zaťom, ktorí si mali vziať jeho dcéry: „Vstaňte, poďte preč z tohoto miesta, lebo Pán mesto zničí!“ Jeho zaťovia si však mysleli, že robí žarty. 15 Keď svitol deň, anjeli nútili Lota, aby sa ponáhľal. Hovorili: „Vstaň, vezmi svoju ženu a obe dcéry, ktoré tu máš, aby si nezahynul pre neprávosť mesta!“ 16 A keď váhal, chytili ho obaja mužovia za ruku, aj jeho ženu a obe dcéry, lebo Pán ich chcel zachrániť, vyviedli ich von a nechali ich za mestom. 17 Keď ich vyvádzali von, jeden z nich povedal: „Zachráň si život! Neobzeraj sa za seba a nezastavuj sa nikde v okolí Jordánu. Ponáhľaj sa na vrchy, aby si nezahynul! 18 Lot im povedal: „Ach, nie, Pane! 19 Zaiste tvoj služobník našiel milosť pred tebou, veď si mi preukázal veľké milosrdenstvo, keď si zachoval môj život, ale na vrchoch sa nebudem môcť zachrániť! Aby ma azda nestihlo nešťastie, aby som nezomrel. 20 Pozri, tu neďaleko je mesto, tam môžem utiecť. 21 Ono je len malé a ja sa v ňom zachránim! Malé je a ja ostanem nažive!“ I povedal mu: „Dobre teda vyslyším ťa aj v tejto veci a mesto, o ktorom hovoríš, nezničím. 22 Rýchle ta teda utekaj, lebo kým ta nedôjdeš, nemôžem nič robiť.“ Preto sa mesto volá Segor. 23 Slnko vyšlo nad zem, keď Lot došiel do Segoru. 24 A Pán dal padať na Sodomu a Gomoru síru a oheň z neba od Pána 25 a zničil tie mestá i celé okolie Jordánu so všetkými obyvateľmi mesta a so všetkým poľným rastlinstvom. 26 Keď sa jeho žena za ním obzrela, premenila sa v soľný stĺp. 27 Abrahám sa vybral zavčas rána na miesto, na ktorom predtým stál pred Pánom. 28 Keď sa pozrel na Sodomu a Gomoru a na celú okolitú krajinu, videl vystupovať zo zeme dym ako dym z pece. 29 Boh teda pamätal na Abraháma, keď Boh zničil mestá a okolie a Lota vyviedol zo záhuby, keď zničil mestá, v ktorých Lot býval.

Interpretácie Svätého písma zo strany progresívnych a modernistických teológov za relevantné nikdy neprijmem, nebudem sa nimi riadiť a rovnako s prehľadom odmietam aj dokument Fiducia supplicans a iné múdra argentínskeho teológa orgazmu Fernándeza, pozri nasledujúce odkazy:

https://christianitas.sk/kardinal-fernandez-po-knihe-o-orgazmoch-sa-nasli-dalsie-jeho-texty-s-rovnakou-tematikou-je-to-jeho-obsesia/

https://christianitas.sk/skandal-odhalili-dalsiu-utajovanu-publikaciu-kardinala-fernandeza-zaobera-sexualitou-orgazmom-a-mystikou-aj-u-svatych/

https://christianitas.sk/kardinal-muller-kontroverzny-dokument-fiducia-supplicans-treba-cely-prerobit/

Ostanem si ja radšej pekne tradičným katolíckym tmárom a dezolátom, ktorý dáva prednosť sláveniu tradičnej svätej omše, presne podľa argumentácie pápeža Benedikta XVI., ktorý v dokumente Summorum pontificum v roku 2007 slávenie takejto svätej omše potvrdil: „Pokiaľ ide o používanie misála z roku 1962 ako mimoriadnej formy (forma extraordinaria) liturgie svätej omše, chcel by som upozorniť na skutočnosť, že tento misál nebol nikdy právne úplne zrušený, v dôsledku čoho zostáva v princípe stále platný.

Ani ten najtupejší katolícky modernista a progresívec nemôže povedať, že forma liturgie slávenia svätej omše od Tridentského koncilu po II. vatikánsky koncil je nesprávna a neplatí. Pápež svätý Pius V. svojho času uviedol v dokumente Quo primum: „O nemennosti sv. omše“ 1570: „Teda vôbec nikto z ľudí nesmie zrušiť túto stránku nášho povolenia, ustanovenia, nariadenia, rozkazu, koncesie, dovolenia, vyhlásenia vôle, rozhodnutia a zadržania (zákazu), ani sa jej v nerozvážnej opovážlivosti protiviť. Ak by sa však niekto odvážil skúsiť to, nech vie, že ho stihne hnev všemohúceho Boha a jeho apoštolov Petra a Pavla.“

Tridentský koncil na svojom 7. zasadnutí prijal Kánon 13., v ktorom sa uvádza: „Kto hovorí, že prijaté a schválené obrady katolíckej Cirkvi, zvyčajne používané pri slávnostnom vysluhovaní sviatostí, možno podceňovať, alebo že ich vysluhovateľ môže bezhriešne podľa ľubovôle vynechať, alebo že každý pastier Cirkvi ich môže zameniť za iné, nové, nech je exkomunikovaný.“

No a čo sa týka Sodomy a Gomory a hriechu sodomitov – keď pre milostivého Boha nebol žiadny technický problém vymazať z povrchu zemského obe mestá takmer pred 4000 rokmi, určite to pre Neho nebude žiadny technický problém ani dnes. A ak sa tak z Božej vôle stane, bude sa môcť P. James Martin SJ utešovať, že nebol potrestaný za sodomský hriech či jeho obhajobu, ale z dôvodu vlastnej nedostatočnej pohostinnosti voči cudzincom, imigrantom a prisťahovalcom a že nedostatočne obhajoval práva sodomitov. 🙂

BK

Zdroj: pch24.pl, titulný ilustračný obrázok, zdroj – fb Fada Mentor

***

Portál Christianitas.sk svojim čitateľom odporúča:

Kniha Obraňujme vyšší zákon s podtitulom Hnutie LGBT a obrana kresťanskej morálky kolektívu autorov Americkej spoločnosti pre obranu Tradície, rodiny a vlastníctva (TFP) dáva čitateľovi jednoznačnú odpoveď na otázku: Prečo musíme odmietať „sobáše“ medzi ľuďmi rovnakého pohlavia ako aj požiadavky homosexuálnej loby?

K tejto obsahom pozoruhodnej knihe napísal príhovor otec arcibiskup Mons. Ján Orosch, z ktorého zacitujme: „Táto hlboká pravda, ktorá je uvedená v predstavovanej knihe o skutočnosti homosexuálnej revolúcie, pozorovateľnej na celom svete, dokonale ilustruje realitu vzbury hriechom poznačeného človeka, voči svojmu Stvoriteľovi.

A slová z recenzie doc. RNDr. Vladimíra Palka CSc.: Ak sa chcete zoznámiť s knihou, ktorá opisuje úspešnú históriu, taktiku a stratégiu hnutia, a vyzbrojuje čitateľa argumentačne do zápasu proti ideológii LGBT, potom odporúčam knihu „Obraňujme vyšší zákon“.

Uvedenú knihu si môžete objednať na adrese:

https://www.christianashop.sk/obranujme-vyssi-zakon/

V našom e-shope si však môžete objednať vo výraznej zľave aj ďalšie zaujímavé tituly – viac informácií na našej stránke christianashop.sk/.


PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS

Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:

5 € 10 € 20 € 50 €

Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!

PDF (formát pre tlač)

Najnovšie články

Návrat špiónománie alebo Sokrates – vzor všetkých špiónov a ako som sa ja stal špiónom

Koniec tridentskej sv. omše v americkom Marylande? Niektorí katolíci sú z rozhodnutia Vatikánu smutní, iní nie

Rozhodne sa Poľsko pre deportácie ukrajinských mužov na Ukrajinu?

Kostnický koncil – náhľad do jeho obradov a liturgických úkonov