Lásku nemožno oddeliť od pravdy, lebo to už nie je láska. Ak niekto žije v smrteľnom hriechu, nie je to v poriadku, pretože mu hrozí zatratenie -

Lásku nemožno oddeliť od pravdy, lebo to už nie je láska. Ak niekto žije v smrteľnom hriechu, nie je to v poriadku, pretože mu hrozí zatratenie


19. októbra 2023
  Krátke správy  

Lotyšský arcibiskup Zbigniev Stankevičs z Rigy svojím vystúpením na tlačovke Synody nepotešil pápeža Františka a „duchovne rozbehnutých a synodálne motivovaných bergogliánov“.

Ak niekto žije v smrteľnom hriechu, nemôžeme mu povedať, že je to v poriadku. Vítame všetkých s láskou a úctou, ale pravú lásku nemožno oddeliť od pravdy, pretože ak je láska oddelená od pravdy, už to nie je láska,“ uviedol arcibiskup Stankevičs.

Lotyšský arcibiskup Zbigniev Stankevičs z Rigy
zdroj: wikimedia commons

V odpovedi na otázku o požehnaní zväzkov osôb rovnakého pohlavia lotyšský arcibiskup Stankevičs na Synode o synodalite varoval, že „ak poviete niekomu, kto žije v stave smrteľného hriechu, že všetko je v poriadku, uvádzate ho do omylu a vystavujte smrteľnému duchovnému nebezpečenstvu. Keď zomrie v stave smrteľného hriechu, hrozí mu večné zatratenie. Ak niekto vie, že zle radí, aj jemu hrozí večné zatratenie.“ Požehnávanie osôb rovnakého pohlavia tak arcibiskup Stankevičs z morálnych dôvodov jednoznačne odmieta.

Arcibiskup Stankevičs reagoval aj na otázku postavenia žien v Cirkvi. Zdôraznil, že ženy majú samozrejme právo „získať viac miesta v Cirkvi. Ale bez zmeny toho, čo je v Svätom písme, v evanjeliách a v Tradícii Cirkvi“. Podľa teológov tak arcibiskup Stankevičs jasne odmieta možnosť svätenia žien za „kňahyne“. Panna Mária, ako aj svätice v Cirkvi nikdy neinklinovali k tomu, aby získali štatút kňazov – na to netreba zabúdať.

Arcibiskup Stankevičs sa jednoznačne vyjadril aj v otázke požehnávania homosexuálov: „Ak príde homosexuál, ktorý žije v čistote a povie: Túžim žiť v Božej milosti a chcem žiť v čistote aj keď je to ťažké, nevidím problém požehnať ho a modliť sa za neho. Modliť sa treba vrúcne aj za tých, ktorí podľahnú pokušeniu, kvôli svojej ľudskej slabosti. Je potrebné, ale aby svoj hriech oľutovali a chceli sa napraviť.“

Ale ak prídu dvaja homosexuáli a povedia: „Žijeme spolu ako manželia a chceme získať požehnanie – tak tu vidím veľký problém, pretože v tomto prípade by kňaz žehnal životu v smrteľnom hriechu.“

Je vidieť, že arcibiskup Stankevičs je determinovaný svojím kňazským stavom, rozvinutým katolíckym svedomím a zdravým rozumom. Zatiaľ mu totiž ani len nenapadlo riešiť teoretický prípad, čo robiť, keď príde za kňazom aktívny rozvedený homosexuál a bude sa dožadovať nového sobáša pred oltárom. Možno to ani nebude musieť riešiť, pretože tomuto pseudoproblému budú určite čoskoro venovať náležitú pozornosť bergogliánski teológovia a filosodomiti.

Arcibiskup Stankevičs následne poukázal na odsek 2358 v Katechizme katolíckej Cirkvi, ktorý doslovne hovorí: 2358 Nemalý počet mužov a žien má hlboko zakorenené homosexuálne sklony. Táto objektívne nezriadená náklonnosť je pre väčšinu z nich skúškou. Treba ich prijímať s úctou, súcitom a jemnocitom a vyhýbať sa akémukoľvek náznaku nespravodlivej diskriminácie voči nim. Aj tieto osoby sú povolané plniť vo svojom živote Božiu vôľu a, ak sú kresťanmi, spájať s Pánovou obetou na kríži ťažkosti, s ktorými sa môžu stretnúť v dôsledku svojho stavu.

68-ročný arcibiskup Stankevičs potom uviedol, že v otázke vzťahu k homosexuálom prešiel „pastoračnou konverziou“ a naučil sa byť citlivejší vo svojich interakciách. „Ježiš hovorí, že musíme milovať svojho blížneho… aj homosexuáli sú našimi blížnymi a ja ich musím milovať – milovať v pravde… a nie láskou, ktorá všetko dovoľuje,“ dodal.

Synoda o synodalite však neprinesie okamžité odpovede na otázky, ktoré na nej zazneli. Bergogliáni už uviedli, že synodálne zhromaždenie vo svojej počiatočnej fáze nemá viesť k urýchleným rozhodnutiam, alebo urýchleným záverom.

Želaním Svätého Otca Františka je, aby sa zasadnutie, ktoré sa bude konať budúci rok, zaoberalo konkrétnymi problémami načrtnutými na Synode…“

Zároveň bergogliáni a filosodomiti uviedli, „že je veľmi dobré, že sa na túto tému rozprúdila široká diskusia“.

Nuž, mýlia sa, vôbec to nie je dobré.

BK

Zdroj: NCRegister, titulný ilustračný obrázok, zdroj – wikimedia commons

***

Portál Christianitas.sk svojim čitateľom odporúča:

Kniha Obraňujme vyšší zákon s podtitulom Hnutie LGBT a obrana kresťanskej morálky kolektívu autorov Americkej spoločnosti pre obranu Tradície, rodiny a vlastníctva (TFP) dáva čitateľovi jednoznačnú odpoveď na otázku: Prečo musíme odmietať „sobáše“ medzi ľuďmi rovnakého pohlavia ako aj požiadavky homosexuálnej loby?

K tejto obsahom pozoruhodnej knihe napísal príhovor otec arcibiskup Mons. Ján Orosch, z ktorého zacitujme: „Táto hlboká pravda, ktorá je uvedená v predstavovanej knihe o skutočnosti homosexuálnej revolúcie, pozorovateľnej na celom svete, dokonale ilustruje realitu vzbury hriechom poznačeného človeka, voči svojmu Stvoriteľovi.

A slová z recenzie doc. RNDr. Vladimíra Palka CSc.: Ak sa chcete zoznámiť s knihou, ktorá opisuje úspešnú históriu, taktiku a stratégiu hnutia, a vyzbrojuje čitateľa argumentačne do zápasu proti ideológii LGBT, potom odporúčam knihu „Obraňujme vyšší zákon“.

Uvedenú knihu si môžete objednať na adrese: https://www.christianashop.sk/obranujme-vyssi-zakon/

V našom e-shope si však môžete objednať vo výraznej zľave aj ďalšie zaujímavé tituly – viac informácií na našej stránke christianashop.sk/.


PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS

Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:

5 € 10 € 20 € 50 €

Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!

PDF (formát pre tlač)

Najnovšie články

Prirodzeným stavom človeka s dedičným hriechom je otroctvo. Sloboda (osobná aj politická) je možná len z nadprirodzených príčin

Kardinál Zuppi a Mons. Crociata posunuli cirkevný aktivizmus na novú úroveň: napísali EÚ list, v ktorom ju oslovujú „Najdrahšia Európska únia…“

Russell Brand: „Nikto nedôveruje vláde. Nikto nedôveruje médiám. Prečo sa teda čudujeme, že sa čoraz viac z nás obracia k Bohu?“

Má rozum miesto v teológii?