
Známy marketingový expert: Veriaci húfne utekajú z kostolov, pretože sú príliš súčasné. Cirkev robí jednu marketingovú chybu za druhou

19. júla 2024
Krátke správy
Počas pandémie nám cirkevní predstavitelia odporúčali počúvať odborníkov. Tak si môžeme jedného vypočuť. Je ním Dr. Veit Etzold, vyhľadávaný školiteľ generálnych manažmentov a konzultant pre korporácie. Má dvadsaťročnú prax v oblasti bankovníctva, strategického poradenstva a manažérskeho vzdelávania, je profesorom marketingu, ktorý prednášal na univerzitách a okrem toho úspešným autorom románových bestsellerov z oblasti tzv. non-ficton.

Nemecký portál Focus sa ho opýtal, aké sú podľa neho príčiny fatálneho úteku veriacich z Cirkvi. Článok sa začína tristným konštatovaním:
„Nemecké kostoly opäť opustilo takmer pol milióna ľudí.“
A dôvod? Focus má po porade s odborníkom jasno:
„Cirkev podporuje tých, ktorí aj tak nechodia do kostola.“
Článok v kontexte odbornosti Dr. Veita Etzolda, poukazuje na povolanie sv. Petra, ktoré dostal od Spasiteľa – má byť rybárom ľudí a teda tak, ako predtým chytal do siete ryby, tak má chytať do siete Cirkvi ľudské duše a zachraňovať ich pred zatratením. Dr. Etzold to komentuje:
„Je to jasná obchodná úloha pre generálneho manažéra Petra. Preto pre Cirkev „distribúcia“, znamená „distribúciu“ čo najväčšiemu počtu ľudí. Nemôžete prísť predsa o pol milióna zákazníkov ročne. Akýkoľvek obchodný manažér zodpovedný za takéto katastrofálne čísla, by bol už trikrát prepustený.“
Článok ďalej opisuje zlyhanie cirkevného vedenia s nemilosrdnou priamočiarosťou podnikateľského zmyslu pre realitu:
„Napriek tomu, že to biskupi už 20 rokov papagájujú: odchody nenastávajú preto, že Cirkev nie je dostatočne aktuálna. Práve naopak: Cirkev sa snaží zavďačiť ľavicovo-zelenému mainstreamu až do úplného vyprázdnenia. Z cirkevných dní sa stávajú červeno-zelené politické zhromaždenia a Cirkev sa snaží byť príťažlivá pre ľudí, ktorí necítia nič iné, len pohŕdanie náboženstvom aj Cirkvou a do kostola nikdy nechodia. Cirkev teda cieli na neexistujúcu cieľovú skupinu a zároveň odháňa stálych zákazníkov.“
Aké ďalšie marketingové chyby robí Cirkev podľa Dr. Etzolda?
1) Cirkev úplne stratila zo zreteľa svoje pôvodné poslanie a podstatu značky. Zatiaľ urobila takmer každú marketingovú chybu, aká sa dá urobiť.
2) Namiesto prilákania nových členov („konverzia“ v marketingu pochádza z cirkevného „obrátenia“) sa cirkevníci tešia, keď sa miera odchodov aspoň o niečo zníži.
3) S mentalitou niekde medzi „teraz ubudlo viac než kedykoľvek predtým“ a fatalistickou mentalitou bunkra, Cirkev tvrdohlavo a vzdorovito pripravuje jednu cirkevnú konferenciu za druhou o jedinej možnej politike a jeden dokument o klimatických zmenách za druhým. Ani stopa po pastorácii alebo spiritualite.
Podľa Dr. Etzolda:
„Jadrom problému nie je to, že Cirkev nie je dostatočne súčasná, ako to často cirkevní predstavitelia tvrdia. Problém je skôr v tom, že sa príliš prikláňa k ideologickej agende, ktorá nemá veľa spoločného s jej skutočnými hodnotami. Udalosti ako cirkevné zjazdy, ktoré majú tendenciu byť politickými udalosťami, a snahy osloviť ľudí, ktorí sú skeptickí voči náboženstvu, ukazujú, že Cirkev sa príliš vzdialila od svojho základu.“
BM
Zdroj: Focus
PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS
Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:
Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!