
Svetový týždeň medzináboženskej harmónie – ďalší krok ku globálnemu, synkretickému, humanistickému a panteistickému náboženstvu

Branislav Michalka
13. februára 2025
Cirkev Spoločnosť
Komentár
V piatok minulý týždeň sa skončil ďalší ročník Svetového týždňa medzináboženskej harmónie, bizarnej akcie, ktorú v roku 2010 vymyslela hlavná svetová šíriteľka globalizačnej a pokrokovej ideológie Organizácia spojených národov (OSN) a nechala ju svetu predostrieť prostredníctvom jordánskeho kráľa Abdulaha II.
https://www.un.org/en/observances/interfaith-harmony-week
Ten je považovaný za vzorného globalistu, už vzhľadom k tomu, že jeho matka bola Angličanka a on sám slúžil v britskej armáde, čo je v súčasnosti na moslimského vládcu zaujímavý presah. Absolvoval štúdium vo Washingtone, na Georgtownskej univerzite, poctivo sa zúčastňuje s Klausom Schwabom Svetového ekonomického fóra a v roku 2007 ho pomáhal organizovať v Jordánsku. Medzi globalistami je všeobecne obľúbený a navštevujú ho všetci, vrátane Vladimíra Putina, ktorý sa k nemu dostavil prvýkrát v roku 2007. V roku 2014 ho navštívil pápež František, v roku 2009 pápež Benedikt XVI., v roku 2000 pápež Ján Pavol II. Ako prvý tiež dostal v roku 2005 Mierovú cenu Jána Pavla II.

K Svetovému týždňu medzináboženskej harmónie sa ideologicky pripojil aj Vatikán a oficiálny tlačový orgán Svätej stolice L’Osservatore Romano uverejnil 8. februára oslavný článok, v ktorom sa plne stotožnil s touto globalistickou agendou.
https://www.vaticannews.va/cs/vatikan/news/2025-02/svetovy-tyden-mezinabozenske-harmonie-dialog-jako-zakladni-kame.html
Už samotný názov tejto akcie evokuje atmosféru nasladnutej pachuti predstieraného harmonického stavu, ktorú opisujú rôzne dystopické romány a za ktorou sa skrýva cielená manipulácia más určená k ich falošnej „harmonizácii“. Prípadne nám na mysli vyvstane obraz usmiateho slizkého gurua, ktorý nabáda svoje ovečky v sekte, aby sa harmonizovali s vesmírom, aj spolu navzájom a šírili všetkými čakrami lásku, lásku, lásku…
V protiklade k takejto gýčovej, hollywoodskej a lacnej harmonizácii nás Boží Syn varuje, že nepriniesol na svet pokoj, ale meč a rozdelenie:
„Nemyslite si, že som priniesol pokoj na zem. Nie pokoj som priniesol, ale meč. Prišiel som postaviť syna proti jeho otcovi, dcéru proti matke, nevestu proti svokre. A vlastní domáci budú človeku nepriateľmi. Kto miluje otca alebo matku viac ako mňa, nie je ma hoden. A kto miluje syna alebo dcéru viac ako mňa, nie je ma hoden. Kto neberie svoj kríž a nenasleduje ma, nie je ma hoden. Kto sa usiluje nájsť svoj život, stratí ho, a kto stratí svoj život pre mňa, nájde ho.“ (Matúš 10,34–39; SSV)
Predstava bezkonfliktnej a mierovej harmonizácie jediného pravého katolíckeho a kresťanského náboženstva, ktoré ľuďom Boh prikazuje vyznávať, je v rozpore aj s tým, čo Ježiš Kristus opisuje v Evanjeliu sv. Matúša:
„Ježiš im odpovedal: „Dajte si pozor, aby vás niekto nezviedol. Lebo prídu mnohí v mojom mene a budú hovoriť: »Ja som Mesiáš.« A mnohých zvedú. Budete počuť o vojnách a chýry o bojoch. Dajte si pozor, aby ste sa neplašili. To musí prísť, ale ešte nebude koniec. Lebo povstane národ proti národu a kráľovstvo proti kráľovstvu. Miestami bude hlad a zemetrasenie. Ale to všetko bude len začiatok útrap. Potom vás vydajú na mučenie, budú vás zabíjať, a všetky národy vás budú nenávidieť pre moje meno. Vtedy mnohí odpadnú a budú sa navzájom udávať a nenávidieť. Vystúpi mnoho falošných prorokov a zvedú mnohých. A pretože sa rozmnoží neprávosť, v mnohých vychladne láska. Ale kto vytrvá do konca, bude spasený. (Matúš 24,4–13; SSV)

zdroj: flickr.com
Odkiaľ sa vôbec v katolíckej Cirkvi vzala predstava nejakej „medzináboženskej harmónie“?
Túto predstavu medzináboženskej harmónie medzi pravým náboženstvom a náboženstvami bludnými by sme vo Svätom Písme a ani v cirkevných dokumentoch až do nedávnych čias len ťažko našli. Je teda zrejmé, že jej pôvod sa nemôže nachádzať v katolíckej viere.
Už pri povrchných poznatkoch o vývoji európskej civilizácie, kultúry a myslenia ľahko rozpoznáme, že v prípade medzináboženskej harmonizácie ide o známu osvietenskú dogmu z 18. storočia, ktorá učí, že všetky náboženstvá sú len rôznymi variantami uctievania a špecifickými vyjadreniami toho istého Boha, prispôsobené miestnym pomerom a dejinným okolnostiam. Táto idea pritom balansuje medzi dvoma interpretáciami: všetky náboženstvá sú rovnako pravdivé, alebo – všetky náboženstvá sú rovnako podvodnícke a falošné. Ergo, je úplne jedno, ktoré kto vyznáva, pretože žiadne z nich neprináša spásu, ak vôbec nejakú spásu priniesť treba. Preto je možná harmonizácia, lebo je vlastne úplne jedno, aké náboženstvo kto vyznáva: buď vedú k spáse všetky, alebo sú všetky podvodnícke. Základom harmonizácie je teda indiferentizmus, odsúdený pápežmi.
V protiklade k indiferentizmu nás všetci významní Cirkevní Otcovia a Učitelia pripravujú na úplne odlišnú formu prebývania vo svete – na boj a nepriateľstvo sveta. Súc si vedomí toho, že existuje len jedno pravé náboženstvo – kresťanské, len jedna pravá Cirkev – katolícka, na čele s rímskym biskupom-pápežom a len jedna cesta spásy, dobre vedia, že diabol – nepriateľ ľudskej spásy bude proti nej bojovať a že táto atmosféra boja potrvá až do konca sveta.
No a keďže diabol používa na boj proti spáse ľudských duší práve falošné náboženstvá, za ktorými sa skrýva (viď napr. tvrdenie svätého Augustína v Božom štáte, že za modlami je v skutočnosti diabol a démoni), je nepredstaviteľná akákoľvek „harmonizácia“ medzi katolíckou vierou a zvyškom svetových náboženstiev.
Aby sme pochopili, čo sa tu od nás v skutočnosti vyžaduje, tak nazrime do slovníka na pojmy harmónia a harmonizácia. Tam sa dočítame, že harmónia je: súlad, zhoda, dokonalý poriadok, súzvuk. Harmonizácia je: uvádzanie do súladu.
Ako však uviesť do súladu niečo, čo je v protiklade? Ako sa dá uviesť do súladu blud a pravá viera? Ani jeden z výkladov slova harmónia nekorešponduje s tým, čo Boží Syn a katolícka Cirkev vždy hlásali. Aká „zhoda“ môže byť medzi moslimami, ktorí hania Svätú Trojicu a kresťanmi? Aká „zhoda“ môže byť medzi talmudistickými judaistami, ktorí tupia Pána Ježiša a Pannu Máriu, denne ich rituálne preklínajú a kresťanmi? O iných náboženstvách, ktoré vyznávajú očividne démonické bytosti ani nehovoriac.
Pokiaľ niekto namietne, že je predsa reč len o akejsi medziľudskej harmónii, tak sa mu dá oponovať hneď dvoma argumentami: v prvom rade samotný názov akcie hovorí o „medzináboženskej“ harmónii. V druhom rade, aj keby aktéri hovorili len o „medziľudskej“ harmónii, tak práve pre ňu platí to, čo sme citovali vyššie v slovách Ježiša Krista o pokoji a meči. Navyše:
„Veď čo osoží človeku, keby aj celý svet získal, a svojej duši by uškodil?! Alebo za čo vymení človek svoju dušu?!“ (Matúš 16,26; SSV)
Každému rozumnému človeku je zrejmé, že je veľmi ťažko oddeliť človeka od jeho viery. Potom by sme to, čo je najdôležitejšie, postavili nabok a uprednostnili to, čo nie je podstatné. Avšak presne to aj chcú ctitelia medzináboženskej harmónie urobiť. Odsunúť vieru na vedľajšiu koľaj a do popredia postaviť – ľudstvo. Môže nás však „ľudstvo“ spasiť?

zdroj: wikimedia commons
Že podobné akcie škodia dušiam katolíkov, o tom sa môžeme presviedčať na dennej báze pri pohľade na rýchlo sa šíriaci náboženský indiferentizmus. Vzhľadom na to, čo sa môžeme dočítať v zmienenom článku z denníka L’Osservatore Romano, sa tomu ani nemusíme príliš čudovať.
V texte sa napríklad píše:
„Medzi protagonistov verejných zhromaždení a modlitbových stretnutí patrí islamsko-kresťanské hnutie Silsilah, ktoré pred viac ako štyridsiatimi rokmi založil taliansky misionár Pápežského inštitútu pre zahraničné misie Sebastiano D’Ambra.“
Čo to je „islamsko-kresťanské hnutie“? Ako si vôbec vysvetliť existenciu niečoho, čo si vzájomne vnútorne odporuje? Pokiaľ tu nedochádza k indiferentizmu, tak ako potom informujú kresťania moslimov v tomto hnutí, že krst je nevyhnutný k istote spásy, ako to Cirkev vždy hlásala? Obracajú ich na pravú vieru, aby spasili ich duše, ako im to prikazuje kresťanské náboženstvo? Alebo sa skôr tvária, že o nič nejde, veď sme predsa všetci ľudia?
Alebo:
„V Thajsku, v krajine s budhistickou väčšinou, bola v Bangkoku usporiadaná akcia nazvaná „Budovanie harmónie a mieru“, ktorú animovalo a podporilo hnutie Náboženstvá za mier a do ktorej sa zapojili budhistickí mnísi, katolícki kňazi a predstavitelia ďalších kresťanských denominácií, aby zdôraznili zásadnú úlohu náboženských spoločností v občianskej spoločnosti.“
Vidíme tu jasne koncept akejsi homogénnej indiferentnej masy rôznych náboženstiev, ktorých primárnou a utilitárnou funkciou je byť akýmsi lepidlom mieru a harmónie v občianskej spoločnosti. Čo je teda potom tým najdôležitejším pre človeka v ponímaní modernistických katolíkov? Jediné pravé náboženstvo to už očividne nebude, inak by mu ako tej najvyššej hodnote prispôsobili hodnoty nižšie a teda aj občiansku spoločnosť. Naopak, vidíme, že harmonická občianska spoločnosť je tou najvyššou hodnotou, ktorej treba prispôsobiť náboženstvá.
A ako sa to dá najlepšie urobiť? Tak, že ich zlúčime do homogénnej masy, aj keď samozrejme nevyhnutne rozdelenej na rôzne teologické „záľuby“ a preferencie, do akýchsi teologických „klubov“, vzájomne nezáväzne debatujúcich, vedúcich „dialóg“ o tom, či je lepšie prísť do Neba cestou vľavo, vpravo, uprostred, či dokonca všetkými naraz.
Táto idea celosvetového náboženstva, v podobe akejsi náboženskej federácie, plne zodpovedá ostatným aspektom globalizmu: globálnemu planetárnemu politickému riadeniu, globálnej kultúre, globálnej vede, globálnemu zdravotníctvu a pod. Bolo by vskutku zvláštne, keby sa globalizácia a synkretizmus vyhli práve tej sfére, ktorá ovplyvňuje ľudské srdcia a duše do najväčšej hĺbky.
Je potrebné konštatovať, že takmer všetky verené aktivity Svätej stolice sú v posledných desaťročiach plne v súlade s touto globalistickou agendou. Vyjadrenia, vyhlásenia, aktivity a texty Vatikánu sú v takej dokonalej harmónii s touto ideou planetárneho medzináboženského zjednotenia, že len človek dokonale ranený slepotou by ich mohol prehliadať.
Tancujúc medzi teologickými vajcami si Vatikán samozrejme vždy ponecháva otvorené zadné dvierka pre únik, v prípade útoku vnútorného nepriateľa – konzervatívcov a tradicionalistov. V pedantsky formulovaných eufemizmoch a dvojzmyselných floskulách sa dá vždy nájsť jeden svetlý bod, na ktorý sa okamžite upriamia vatikánske reflektory v prípade, že sa niekto opováži poukázať na synkretizmus a indiferentizmus medzináboženských akcií. Dokonalým majstrom v tomto medzináboženskom žonglovaní je jeden z hlavných reprezentantov cirkevného modernizmu na európskej úrovni, Mons. Tomáš Halík.

zdroj: wikimedia commons
Aj keby sme odhliadli od hesla „podľa ovocia ich spoznáte“, stačí sa nakoniec začítať do materiálov tých organizácií, ktoré pomáhajú „Svetový týždeň medzináboženskej harmónie“ pripravovať:
Parlament svetových náboženstiev:
https://parliamentofreligions.org/wihw/
Spojené náboženstvá (URI)
https://www.uri.org/WIHW#:~:text=February%201%2D7%20of%20each,Week%20by%20the%20United%20Nations.
Organizácia spojených národov (OSN)
https://www.un.org/en/observances/interfaith-harmony-week
Africká únia (AU)
https://au.int/en/newsevents/20230228/celebration-world-interfaith-harmony-week
Globalistický naratív zo všetkých textov týchto organizácií priam reve. Predstava, žeby to všetko bol len taký rozmar, nezáväzná hra so slovami, ktorá vyzýva na celoplanetárne riadenie a pritom v skutočnosti naň rezignuje, tomu môžu veriť skutočne len absolventi alebo čakatelia liečebného pobytu v psychiatrických zariadeniach.
Miliardy tečú do projektov, ktoré nakoniec majú vyšumieť ako nevydarený experiment? Výrazná súčinnosť dnešného Vatikánu s touto globalistickou agendou svedčí skôr o tom, že aj na miestach, ktoré boli stáročia podobným myšlienkam odporujúce, už pochopili, že určité trendy sú zo svetského pohľadu nezvratné. A iný pohľad než svetský zrejme už nie je na danom mieste momentálne príliš populárny a smerodajný.
PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS
Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:
Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!