
Ghanskí biskupi obhajujú existujúce zákony krajiny proti sodomii

14. decembra 2023
Krátke správy
Kardinál Peter Turkson, ktorý pochádza z Ghany a je nadšeným bergogliánom, prívržencom modernistických a liberálnych prístupov a ktorý sa pravidelne zúčastňuje výročných summitov Svetového ekonomického fóra (v rokoch 2014, 2016, 2018 a 2020, pričom v roku 2022 dokonca uviedol, že katolícka Cirkev by mala byť otvorená Veľkému resetu), odsúdil ghanských biskupov za ich odmietavý prístup k hodnotám a názorom LGBTQ. Ghanskí biskupi sú totiž odporcami sodomie v akejkoľvek podobe a Katolícka biskupská konferencia Ghany vydala dokument, v ktorom obhajovala zákony proti sodomii v krajine.
V komuniké s názvom Katolícka cirkev a štát o homosexualite biskupi Ghany napísali, že „štát má právo kriminalizovať činy homosexuálov v záujme národa“. Dokument obhajuje právo štátu kriminalizovať homosexuálne činy a konkrétne sa zmieňuje o ghanskom zákone proti sodomii, o ktorom sa v súčasnosti rokuje v parlamente. Biskupi hovoria, že tento ghanský zákon je „krok správnym smerom“.
„Chválime našich zákonodarcov za úsilie a čas, ktorý venovali tomuto návrhu zákona. Dúfame, že po prijatí zákona bude skutočne podporovať správne ľudské sexuálne práva a autentické ghanské rodinné hodnoty, ktoré sú ohrozené homosexuálnymi činmi,“ napísali africkí biskupi.
„Cirkev v Ghane dúfa, že zákon uvalí represívne opatrenia, ktoré budú úmerné spáchaným zločinom,“ uviedli ghanskí biskupi. Komuniké biskupov bolo zverejnené dva týždne po tom, čo kardinál Turkson odsúdil v rozhovore pre BBC zákony proti sodomii, prijaté v Ghane.
Pápež František tiež odsúdil zákony v afrických krajinách, ktoré zakazujú homosexuálne akty a uviedol, že biskupi, ktorí takéto zákony obhajujú, „musia prejsť procesom konverzie“. Biskupi z Ghany však hľadia ďalej do budúca ako na dobu približne päť rokov, takže predstavám pápeža Františka o „procese konverzie biskupov odmietajúcich sodomiu“ nevenujú prílišnú pozornosť.
Biskupi z Ghany sa odvolávajú pri svojom odpore voči sodomii na Sväté písmo. V Starom zákone bola sodomia považovaná za zvrátenosť a pohanskú ohavnosť. V knihe Levitikus: 22 Nesmieš nečisto obcovať s mužom tak, ako sa pohlavne obcuje so ženou. To by bola ohavnosť! (Lv 18,22). Podobne: Kto by spal s mužom tak, ako sa obcuje so ženou, obaja spáchali ohavnosť, musia zomrieť, ich krv bude na nich. (Lv 20,13)
Ghanskí biskupi citujú aj Apoštola sv. Pavla, ktorý hovorí v Prvom liste Korinťanom: 9 Neviete, že nespravodliví nebudú dedičmi Božieho kráľovstva? Nemýľte sa: ani smilníci ani modloslužobníci ani cudzoložníci ani chlipníci ani súložníci mužov (1Kor 6,9) a potom v Prvom liste Timotejovi: 7 Chcú byť učiteľmi zákona, a nerozumejú ani tomu, čo hovoria, ani tomu, čo tvrdia. 8 Vieme, že zákon je dobrý, ak ho niekto správne používa, 9 pričom vie, že zákon nie je daný pre spravodlivého, ale pre nespravodlivých a nepoddajných, pre bezbožných a hriešnikov, pre zvrhlých a svetákov, pre otcovrahov a matkovrahov, pre vrahov vôbec, 10 pre smilníkov, súložníkov mužov, únoscov, luhárov, krivoprísažníkov a pre čokoľvek iné, čo sa prieči zdravému učeniu, 11 podľa evanjelia o sláve blahoslaveného Boha, ktoré mi bolo zverené. (1Tim 1,7–11)
Podľa ghanských biskupov je sodomia takisto nezlučiteľná s príbehmi o stvorení muža a ženy v knihe Genesis: 24 Preto muž opustí svojho otca i svoju matku a prilipne k svojej manželke a budú jedným telom. (Gn 2,24) a ďalej sa hovorí: 27 A stvoril Boh človeka na svoj obraz, na Boží obraz ho stvoril, muža a ženu ich stvoril. 28 Boh ich požehnal a povedal im: „Ploďte a množte sa a naplňte zem! Podmaňte si ju a panujte nad rybami mora, nad vtáctvom neba a nad všetkou zverou, čo sa hýbe na zemi!“ (Gn 1,27–28)
– Takže pre menej chápavých liberálnych a modernistických pseudokatolíkov: Boh stvoril človeka na svoj obraz ako muža a ženu a nie ako štyridsaťpäť transgenderovo rozličných pohlaví podľa princípu „ako sa úchylakovi prisnilo, tak sa úchylakovi stalo“.
„Ľudia majú plodiť deti, sexuálna aktivita je zameraná k plodeniu a pokračovaniu ľudskej rasy. Akákoľvek iná forma sexuálnej aktivity ako je heterosexuálny styk, je proti prírode a proti rozumu. Ak niekto uprednostňuje vzťah s rovnakým pohlavím ako má, anuluje význam Božieho plánu a jeho bohatú symboliku,“ uvádzajú vo svojom vyhlásení ghanskí biskupi.
Ghanskí biskupi poukazujú na rozdiel medzi homosexuálnymi sklonmi alebo príťažlivosťou a „individuálnymi homosexuálnymi činmi“. Hoci konkrétna náklonnosť homosexuála nie je hriechom, je to silná tendencia smerujúca k vnútornému morálnemu zlu a treba ju vnímať ako objektívnu poruchu.
Katolícka Cirkev neodsudzuje homosexuálov za to, že cítia príťažlivosť k rovnakému pohlaviu, odsudzuje však ich homosexuálne činy, ktoré sú vnútorne neusporiadané a nemožno ich schvaľovať. Rovnako odmieta sobáše medzi mužom a mužom/ženou a ženou.
Netreba zabúdať, že aj svätci a Cirkevní Otcovia výslovne bojovali proti sodomii a vyzývali, aby sa podnikli verejné kroky proti aktom homosexuality, bez ohľadu na to, či samotné činy boli „súkromné alebo nie“. Pozícia biskupov Ghany tak vychádza z názorov veľkých Učiteľov Cirkvi, akými boli napr. sv. Tomáš Akvinský, sv. Augustín či sv. Peter Damiani.
Svätý Augustín napríklad vo svojich Vyznaniach píše o homosexuálnych skutkoch nasledovné: „Tie ohavné previnenia, ktoré sú proti prírode, by mali byť všade a za každých okolností nenávidené a potrestané, ako boli tie, ktoré spáchali ľudia v Sodome… Lebo aj ten vzťah, ktorý by mal byť medzi Bohom a nami, je narušený, keď tá istá prirodzenosť, ktorej je Boh tvorcom, je znečistená zvrátenosťou žiadostivosti.“
BK
Zdroj: LifeSiteNews, titulný ilustračný obrázok, zdroj – youtube.com
PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS
Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:
Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!