Nemeckí katolícki liberáli volajú po svätení ženatých mužov v Nemecku -

Nemeckí katolícki liberáli volajú po svätení ženatých mužov v Nemecku


7. augusta 2025
  Krátke správy  

Synodálne vanutí, modernistickí, liberálni a progresívni nemeckí katolíci podporili návrh nemeckého teológa Ulricha Lükeho, žeby 10 nemeckých biskupov malo z pastoračných dôvodov vysvätiť celkovo 50 ženatých mužov za kňazov – aj bez súhlasu Vatikánu. Koniec koncov, aj konvertiti by mohli byť ženatí a vysvätení, argumentuje Lüke. Teológ Lüke pochybuje, že by Rím zbavil príslušných biskupov a kňazov kňazstva.

Nemecký teológ Ulrich Lüke
zdroj: snímka obrazovky, youtube.com

Nervozita liberálnych, modernistických a synodálne vanutých teologických gigantov v nemeckej katolíckej cirkvi sa dá pochopiť. Odkedy umrel pápež František, tolerantný obdivovateľ Pachamamy, láskavý iniciátor Amazonskej synody, majúci otcovské pochopenie pre vysväcovanie ženatých mužov za kňazov (viri probati) a nežné baranidlo Fiducia supplicans, nejako začal podľa niektorých modernistov v Nemecku tolerantný parný valec synodálnej lásky haprovať a zastavovať sa.

Samozrejme, nejde o žiadne haprovanie a zastavovanie. Dnes sa v Nemecku nachádzajú vo fáze krátkej technickej prestávky, pretože opatrní nemeckí biskupi musia zistiť, ako sa situácia s novým pápežom Levom XIV. vyvinie. Keď sa upokoja a zistia, že im nič nehrozí, tak sa opäť naštartuje nemecký buldozér všeobjímajúcej lásky a dobra.

Koho rozhorčuje pojem nemecký buldozér všeobjímajúcej lásky a dobra, nech si pozrie nasledujúce krátke video, o tom, ako môžu s povolením (alebo bez dovolenia) nemeckého kňaza a biskupa prichádzať so všeobjímajúcou láskou a dobrom ku Kristovi nemeckí cyklisti v kostole. A miestnym katolíkom sa to evidentne páči, lebo tlieskajú a obdivne híkajú (škoda, že už dlho nejazdí v teréne to staré a dobré španielske „auto da Fe“, určite je lepšie ako auto Volvo 🙂 ).

Nemecký cyklista v kostole v Aichachu
zdroj: youtube.com

Ale vráťme sa k nemeckému teologickému gigantovi Ulrichovi Lükemu. Správne konštatuje, že katolícka Cirkev v Nemecku má personálny problém (asi niekde modernistickí súdruhovia z čias II. vatikánskeho koncilu urobili chybu…), kňazské vysvätenia sú na historickom minime. Stále viac kostolov v Nemecku sa zatvára, pastoračná starostlivosť o ľudí je blízka kolapsu. Vznikajú čoraz väčšie a neosobnejšie pastoračné priestory, pretože jeden kňaz v Nemecku sa musí starať o čoraz viac ľudí.

Ulrich Lüke však vie ako na to. V prvom rade samozrejme nemožno kritizovať dokumenty II. vatikánskeho koncilu a už vonkoncom nie synodálne vanutie presadzované bergogliánmi. Katolícka Cirkev je univerzálnou cirkvou v čele s pápežom, obnova katolíckej Cirkvi sa môže dosiahnuť iba dialógom s pápežom – ak sa má vyhnúť novému štiepeniu. Samozrejme podľa Ulricha Lükeho sa nemá slepo akceptovať to, čo prichádza alebo neprichádza z Vatikánu.

Nemeckí biskupi musia podľa tohto teologického giganta vo Vatikáne dôrazne objasniť, aké veľké pastoračné problémy majú. Riešenie musí byť prijaté čo najskôr, nemusí sa automaticky vzťahovať na celú univerzálnu Cirkev, stačí, keď sa v prvom kroku bude vzťahovať len na nemecky hovoriace krajiny. Vysvätenie ženatých mužov „viri probati“ nie je utopickou, ani novou možnosťou, žiadalo sa už na Amazonskej synode, no žiaľ (podľa teologického giganta Ulricha Lükeho) sa neuskutočnilo.

Ulrich Lüke je presvedčený, že je potrebná väčšia biskupská odvaha v argumentácii, odvaha vo vytrvalosti v boji za reformy a odvaha nie proti Rímu, ale v dialógu s Rímom a implementácii s Rímom.

Obávam sa, že ešte počas svojho života uvidím, ako sa budú postupne vysväcovať za kňazov ženatí muži a jednotlivých farností sa zmocnia nielen ženatí kňazi so svojimi manželkami, ale aj ženaté či vydaté lesby a sodomiti. Čo to bude znamenať pre katolícku Cirkev je zrejmé, mňa celkom zaujíma, ako si bude ženatý farár alebo vydatá farárka po rozvode vybavovať nulitu manželstva alebo, ako sa bude farárovie rodinka hádať s farskou radou o tom, kam sa podeli financie a prvý ženatý farár sa stane mučeníkom, keď odmietne manželku informovať o tom, z čoho sa spovedala ich suseda (keď sa tak nad tým zamyslím, toto sa asi nestane, medzi modernistami je spoveď tmárskym prežitkom a tradicionalistický katolík by sa ku ženatému kňazovi alebo kňahyni spovedať určite nešiel).

Že zbytočne preháňam a vidím situáciu čierne? Spíšte prosím všetky argumenty proti mojim tvrdeniam, môžeme sa dohodnúť, že si ich prídem osobne prevziať na bicykli rovno k oltáru do katedrály sv. Šebastiána v Bratislave Krasňanoch, hlavného chrámu Ordinariátu Ozbrojených síl a ozbrojených zborov SR, ktorého steny sú stále zohyzdené Rupnikovou schizofrenickou tvorbou. 🙂

Ďakujem Pánu Bohu, že synodálne, liberálne, modernistické či progresívne trendy sa nikdy neuplatnia v rámci tradicionalistických katolíckych kruhov, tam ešte stále totiž existujú biskupi a kňazi imúnni voči heterodoxii každého druhu.

Na záver pripájam 10 argumentov, prečo sa nemajú katolícki kňazi ženiť, ani byť sodomitmi:

1. Kristov príklad a apoštolská prax

Ježiš Kristus si nevybral za apoštolov ani ženy, ani ženatých mužov (s výnimkou Petra, ktorý však podľa tradície po nasledovaní Krista žil v zdržanlivosti). Cirkvi sa odporúča nasledovať Jeho príklad.

2. Teologický význam kňaza ako „alter Christus“

Kňaz je „in persona Christi“, teda v sviatostnom zastupovaní Krista, ktorý bol mužom. Preto Cirkvi neprislúcha zmena tohto znaku.

3. Ženatý kňaz by bol rozpoltený medzi rodinou a Cirkvou

Manželstvo a kňazstvo sú plným povolaním. Kňaz nemá byť viazaný manželskými a otcovskými povinnosťami, ktoré by mohli konkurovať jeho duchovnej službe.

4. Žena ako kňaz by narušila sakramentálny znak

Kňaz má sviatostne reprezentovať Krista-Ženícha voči Cirkvi-Neveste. Žena nemôže sviatostne reprezentovať muža, rovnako ako víno nemôže byť nahradené vodou pri Eucharistii.

5. Celibát ako prorocký znak eschatologického kráľovstva

Celibát je znamením budúceho nebeského života, v ktorom „sa nebudú ženiť, ani vydávať“. Kňaz tak svedčí o nadradenosti duchovného povolania.

6. Tradícia viac než 2000 rokov

Východná aj západná cirkev si zachovali celibát alebo aspoň zdržanlivosť ako normu od apoštolských čias. Zmena by narušila kontinuitu s posvätnou tradíciou.

7. Sväté Písmo ženy ku kňazstvu nevolá

Hoci ženy v Písme zohrávajú dôležitú úlohu, nikdy im nie je dané kultové alebo sviatostné kňazstvo. Ani Panna Mária, Matka Božia, nebola ustanovená za apoštolku.

8. Sodomitská orientácia odporuje podstate kňazského života

V dokumentoch Cirkvi (napr. Ratio fundamentalis, aj z roku 2016) sa jasne uvádza, že muži so zakorenenými sodomitskými tendenciami nemajú byť pripustení ku kňazstvu, pretože by mohli byť psychicky nevyrovnaní, alebo neschopní žiť v celibáte s integritou.

9. Kňazstvo je služba, nie nárok

Ordinácia nie je ľudské právo, ale Božie povolanie. Nikoho nemožno vysvätiť len preto, že si to želá. Cirkev rozlišuje na základe Božieho zámeru a Kristovej vôle.

10. Riziko narušenia jednoty a poslušnosti

Otvorenie kňazstva ženatým mužom, ženám alebo sodomitom by viedlo k teologickej a disciplinárnej fragmentácii Cirkvi, ako to ukazujú príklady z protestantských denominácií.

Branislav Krasnovský

Zdroj: katholisch.de, sspx.org, titulný ilustračný obrázok, zdroj – snímka obrazovky, youtube.com


PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS

Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:

5 € 10 € 20 € 50 €

Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!

PDF (formát pre tlač)

Najnovšie články

Africkí biskupi vyzývavú v novom dokumente k „sprevádzaniu“ a „načúvaniu“ polygamických manželstiev

Malý katechizmus tradičnej liturgie (Prvá časť): Liturgia, oltár a sv. omša

Benátsky majster Antonio Solario (Lo Zingaro) a jeho dielo, ktorým sa inšpiroval Caravaggio

Kardinál Kurt Koch: Je žiaduce, aby pápež zrušil obmedzenia týkajúce sa tradičnej omše