Fokolarínsky časopis Nové Mesto sa rozhorčuje nad „homofóbnymi“ a „xenofóbnymi“ výrokmi ministerky kultúry. LGBT propaganda mu neprekáža?
22. januára 2024
Krátke správy
Časopis a portál Nové Mesto – Otvorení rozhovoru (ako aj vydavateľstvo rovnakého mena), ktorý sám seba prezentuje nasledovne: „Časopis Nové mesto vychádza v slovenčine od roku 1998. Názov Nové mesto je odvodený od názvu talianskeho časopisu Città Nuova, ktorý začal vychádzať v roku 1956 vďaka Chiare Lubichovej, zakladateľke Hnutia fokoláre. Jeho poslaním je hľadať nové inšpiratívne cesty k formovaniu zjednoteného sveta,“ nie sú slovenským katolíkom neznáme. Radi a často prezentujú fokolarínsku víziu globalizovaného sveta, s podstatne liberálnym, medzináboženským a dialógovým obsahom.
Mnohí si zaiste spomenú na kauzu liberálnej učebnice sexuálnej výchovy s názvom Láske sa treba učiť, ktorá vyšla práve vo vydavateľstve Nové Mesto a ktorú arcibiskup Mons. Ján Orosch na území svojej diecézy zakázal:
https://christianitas.sk/bulvar-informuje-o-zakaze-knihy-od-arcibiskupa-oroscha/
Rovnako ju o mesiac neskôr zamietla Komisia KBS pre katechézu a školstvo, na čele ktorej vtedy stál súčasný predseda KBS, arcibiskup Mons. Bernard Bober:
https://christianitas.sk/komisia-kbs-zamietla-knihu-laske-sa-treba-ucit/
O pol roka neskôr ju však tá istá komisia, zrejme na nátlak pokrokových zložiek v Cirkvi, odobrila:
https://svetkrestanstva.postoj.sk/72299/biskupi-ju-povolili-vlani-jej-pritom-dali-stopku
Zdá sa, že vhodné „prehodnocovanie“ predchádzajúcich rozhodnutí už patrí k zlatému štandardu niektorých cirkevných predstaviteľov na Slovensku. Ako to nakoniec zažila aj Nadácia Slovakia Christiania v súvislosti s minuloročnou návštevou biskupa Athanasia Schneidera.
To, že nakoniec zvíťazilo progresívne fokolarínske vydavateľstvo Nové Mesto nad pôvodným biskupským odmietnutím, viac ako dostatočne osvetľuje smer, akým sa uberá a zrejme ďalej plánuje uberať synodálna Cirkev na Slovensku. Nie je zaiste náhodou, že členka redakcie časopisu Nové Mesto – Otvorení rozhovoru Katarína Jančišinová (viď: https://nm.sk/o-nas/), je súčasnou hovorkyňou KBS a zaiste najlepšie ideovo disponovanou osobou, ktorá môže verejne odkomunikovať také udalosti, ako bolo napríklad vyhlásenie KBS k dokumentu Fiducia supplicans.
Časopis Nové Mesto – Otvorení rozhovoru, ako bdelý strážca pokrokovosti a dialógu v slovenskej cirkvi nezaháľa a trúbi do boja aj zoči-voči novej vláde spiatočníckych dezolátov. V komentári s názvom Rešpekt prosím sa redaktorka Tatiana Kubišová, možno pod čerstvým dojmom z radosti nad dokumentom Fiducia supplicans, pustila do novej ministerky kultúry Šimkovičovej, ktorú obvinila z dvoch nových „hriechov“ aktivistickej synodálnej Cirkvi – z homofóbie a xenofóbie.
https://nm.sk/respekt-prosim-komentar/
Ministerku nepriamo obvinila zo zlého vychovania, a to nie preto, žeby napríklad podporovala mravne škodlivé a perverzné umenie, ale všetko nasvedčuje tomu, že práve preto, lebo ho nechce podporovať. A priamo ju obvinila z homofóbie a xenofóbie. Tak si aspoň „kresťanský“ časopis Nové Mesto článkom svojej redaktorky vysvetľuje kroky novej ministerky, odmietajúcej podporovať dotáciami LGBT perverznosti:
„Z konania ministerky kultúry, ktorá svoje homofóbne i xenofóbne názory otvorene prezentuje pod hlavičkou oficiálnej stránky Ministerstva kultúry SR, nie je ťažké nadobudnúť pocit, že máme do činenia s fenoménom trápneho ukazovania prstom na ľudí líšiacich sa od štandardu.“
Olala, a ktože nám to tu celé tri roky ukazoval prstom (trápne) v médiách (aj katolíckych) na tých nezaočkovaných, bezrúškových, neveriacich v spásonosnú vakcínu a vo všadeprítomnú planetárnu pandémiu? Vtedy bolo v poriadku útočiť na ľudí „líšiacich sa od štandardu“?
Avšak, kým vtedy sa toto „líšenie sa od štandardu“ prejavovalo len odmietaním určitej formy medicínskej a politickej propagandy, teraz sa prejavuje popieraním prirodzeného, Bohom stvoreného poriadku, čo by malo kresťanom evidentne prekážať. Malo by…
Zdá sa však, že pre liberálnych kresťanov katolíkov, je zrejme naopak problémom všetko čo odporuje progresívnej propagande, vrátane odmietnutia dotácií celosvetovo (už aj cirkevne) protežovanej LGBT lobby, či odstraňovanie zvráteného umenia z priestorov verejnoprávnych inštitúcií, platených daňovými poplatníkmi. Čo totiž ministerka Šimkovičová povedala také, aby musel byť katolík z toho pohoršený? Napríklad o LGBT:
„LGBTI+ mimovládky už od ministerstva kultúry nedostanú ani cent.“
„Na projekte sa zúčastňuje aj slovenská LGBTI mimovládka Saplinq, ktorá získala v minulom roku dotáciu z ministerstva kultúry desaťtisíc eur, z Fondu na podporu umenia najskôr 12-tisíc, potom osemtisíc a päťtisíc eur. Z ministerstva školstva – Národného inštitútu vzdelávania a mládeže dostali organizátori Drag workshopu dve finančné tranže – spolu vo výške 336-tisíc eur,“
Umenie drag queen – transsexuálne prezliekanie mužov do ženských šiat opísala ako „chlapcov v mejkape a ženskom oblečení, ktorí pred publikom predvádzajú sexualizovanú šou.“ A dodala:
„Chcem dopredu verejnosti oznámiť, že na takýto druh školenia mládeže na sexualizovanú šou LGBTI organizovanú mimovládkou už nebude rezort kultúry vynakladať peniaze daňových poplatníkov. Len aby sa dopredu vedelo.“
No tak to je nesmierne homofóbne a xenofóbne! Tak toto trápi členov hnutia Fokoláre na Slovensku? Toto je problém? Že ministerstvo kultúry sa rozhodlo nedotovať sexuálne zvrátenosti? Toto má byť pre kresťanov najväčší lapsus, nad ktorým sa treba pohoršovať ako Tatiana Kubišová? A je rovnakého názoru aj jej kolegyňa, hovorkyňa KBS?
Kubišová, podobne ako to robili katolícki slniečkári aj pri pandemickej hystérii, rozdelila následne a v podstate ľudí na „slušných“, ktorým prekáža to, že Šimkovičová odmieta dotovať peniazmi daňových poplatníkov LGBT propagandu a tých ostatných, ktorým to evidentne neprekáža. Ako by inak mohla tvrdiť, že „slušní obyvatelia tejto krajiny spisujú petíciu za odvolanie Martiny Šimkovičovej z postu ministerky kultúry…“? Tí ostatní, ktorí súhlasia so Šimkovičovou (a trúfam si tvrdiť, že je medzi nimi väčšina slovenských kresťanov), že z peňazí daňových poplatníkov sa nemajú financovať zvrátenosti, sú neslušní?
Takže, kto nám tu v slovenskom katolicizme nakoniec bude určovať, čo je to slušné a čo je neslušné? Na vysokých priečkach sa vyskytujúca, protežovaná, progresívna, fokolarínska a modernistická klika, ktorá obhajuje (viď aj jej knihu o sexuálnej výchove) „dialóg“ s LGBT, alebo katolícka Tradícia? Tí, čo odmietajú na základe nemennej katolíckej náuky sexuálne perverzity, alebo tí, ktorí ich podporujú a ešte si sami hovoria aj „slušní“?
No a ešte trochu humoru z predmetného článku:
„Vďaka agresívnemu slovníku časti súčasných politikov a rozdeľovaniu spoločnosti na dva tábory sme ako krajina dnes v zlej kondícii.“
Áno? A ktože to rozdeľoval agresívnym slovníkom počas covidu? Kto kádroval ešte aj veriacich na zodpovedných a slušných na jednej strane a konšpirátorov, hygienických hriešnikov a dezolátov na strane druhej? Kto rozdelil spoločnosť? A vtedy to neprekážalo? A odrazu to prekáža?
Ale na záver aj niečo pre tradicionalistov, aby sa aj oni trochu potešili v tom progresívnom raji. A aby videli, že situácia nie je až taká zlá, lebo aj katolícki liberáli ctia tradíciu:
„Tradičné hodnoty sú univerzálne bez ohľadu na to, či sme konzervatívci alebo liberáli. Sú nimi rešpekt, úcta a tolerancia.“
Výborne, aspoň vieme, že každý vyznávame úplne inú tradíciu. Jedni tú katolícku, v ktorej je sodomia do Neba volajúcim hriechom, a druhí tú osvietensko-humanistickú, v ktorej je súčasťou slušnej kultúry.
BM
Zdroj: nm otvorení rozhovoru, startitup.sk, titulný ilustračný obrázok, zdroj – wikimedia commons
PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS
Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:
Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!