Život podľa tela zahrnuje nielen telesné neresti, ale aj duševné -

Život podľa tela zahrnuje nielen telesné neresti, ale aj duševné


1. augusta 2020
  Pokladnica viery

Najprv si treba ujasniť, čo znamená žiť podľa tela a čo podľa ducha. Kto by nehľadel na sv. Písmo, na prvý pohľad by si myslel, že podľa tela žijú epikurejci a im podobní, ktorí za najvyššie šťastie pokladajú telesnú rozkoš. Podľa ducha zas, že žijú stoici, podľa kto­rých dobro človeka je v jeho duši. Keď však pozrieme na vec v du­chu Písma, uvidíme, že obaja žijú podľa tela. Písmo slovom telo neoznačuje len smrteľné telo, hmotu, ale myslí tým celého človeka.

Napríklad Slovo sa stalo telom, myslí sa, že sa stalo človekom. Odpoveď na otázku, čo rozumie Písmo výrazom »žiť podľa tela«, nájdeme v liste sv. Pavla: »Telo sa prejavuje skutkami, ako sú cudzoložstvo, smilstvo, nečistota, nehanebnosť, modloslužobníctvo,čary, nepriateľstvá, sváry- nenávisti, hnevy, zvady, rozbroje, rozkoly závisti, vraždy, opilstvá, obžerstvá a iné im podobné. A vopred vám hovorím, ako som už aj povedal, že tí, čo pásu takéto veci, ne­ stanú sa dedičmi kráľovstva božieho« (Gal. 5, 10—21), Z toho vidno,že žiť podľa tela neznamená len páchať opilstvá, smilstvá, ale zna­ mená aj páchať hnevy, nenávisti, sváry. Apoštol preto volá tieto veci skutkami tela, aby naznačil, že sa to týka celého človeka, teda tela i duše.                                                                              

Svätý Augustín, Boží štát

PDF (formát pre tlač)

Najnovšie články

Marián Kuffa je za svoju vernosť Bohu a učeniu Cirkvi znevažovaný aj vo vlastných radoch

Mohla by byť Edita Steinová vyhlásená za ďalšiu Učiteľku Cirkvi?

Pravoslávna cirkev už vysvätila minulý týždeň prvú novovekú ženu – diakonku a tak ide podľa liberálov katolíckej Cirkvi príkladom

Zamyšlení nad smyslem národních dějin, II. část