Malthusove zelené deti. Náboženstvo antinatalizmu útočí
Bogdan Dobosz
8. marca 2020
História
Z času na čas sa objavujú radikálni aktivisti bojujúci za ochranu klímy, ktorí pod vplyvom katastrofických vízií záhuby planéty začínajú hovoriť o potrebe obmedzovať ľudskú populáciu. Najčastejšie sa tým odôvodňuje čo najširší možný prístup k zabíjaniu nenarodených detí. Neraz ich však kľukaté meandre nového ľavicového myslenia privádzajú k záveru, že treba sterilizovať nielen túlavých psov a mačky, ale aj… ľudí.
Existujú dokonca „priekopníci pokroku“, ktorí už osobne podstupujú takéto zákroky v mene „zodpovednosti za planétu“. Príkladov pribúda, hoci sú považované skôr za akési kuriozity či duševné choroby než za príklady pôsobenia extrémnych ideológií.
Eunuchovia – „záchrancovia sveta“
Začiatkom minulého roka ľavicový portál VICE uverejnil reportáž o takýchto pobláznených „záchrancoch sveta“. Istá dvojica sa kvôli záchrane planéty a ľudstvu rozhodla podstúpiť sterilizáciu. „Mať deti je veľmi sebecká voľba,“ uviedla dvadsaťštyriročná slečna Florence a dodala, že „samotná skutočnosť, že žijeme, znamená znečisťovanie planéty.“ Portál zdôraznil, že už nejde o ojedinelé prípady.
Podobné hlasy sa objavili dokonca aj medzi politikmi. Yves Cochet, bývalý francúzsky minister a poslanec zo Strany zelených, vyzval svojich krajanov, aby sa nerozmnožovali a radšej urobili miesto pre imigrantov. „Bohaté krajiny musia najprv obmedziť počet svojich obyvateľov. To ony najviac znečisťujú životné prostredie. Obmedzenie počtu pôrodov nám umožní lepšie prijímať imigrantov, ktorí klopú na naše dvere,“ vysvetlil. Cochet je zástancom „umierneného neomaltuzianizmu“.
V severnej Európe bývalý redaktor švédskej verejnej televízie oznámil, že podstúpi sterilizáciu, aby tak osobne prispel k boju proti klimatickým zmenám. Gurgîn Bakircioglu dodal, že „deti sú roztomilé, ale nie sú šetrné k životnému prostrediu“. Príklady takýchto „hrdinov klimatizmu“ je množstvo.
Skupina „Ginks“
Francúzsky týždenník Paris Match im venoval veľký článok. Skupina „Ginks“ sú osamelí ľudia alebo páry, ktoré odmietajú myšlienku rodiny i súčasného modelu spoločnosti, ktoré vraj ničia planétu. „Ginks“ (Green Inclinations, No Kids = Zelené náklonnosti, žiadne deti) sú zástancami „zelenej ideológie“ odmietajúcej mať deti, ktoré sú „škodlivé pre klímu“. Ak chcete zachrániť planétu, musíte sa zriecť detí, malých „znečisťovateľov“ životného prostredia. Podľa ich názoru je to prirodzený dôsledok strachu z údajnej „explózie svetovej populácie“, vyčerpania prírodných zdrojov Zeme a jej zničenia. „Čistý idealizmus“, ktorý pobáda mladých i veľmi mladých ľudí k vazektómii a sterilizácii. Tu už nejde napríklad o antikoncepciu, ale o neodvolateľný akt „hrdinstva v prospech klímy“.
„Paris Match“ sa týchto ľudí pýtal na ich motiváciu. Autor hovorí, že sa stretol s „mladými a odhodlanými dievčatami a chlapcami, ktorí sa podujali na takéto činy (zmrzačenie sterilizáciou – pozn. aut.), alebo sú na ne pripravení“.
Aurélia – príklad „konverzie“
Dvadsaťšesťročná Aurélia hovorí: „Dom, manžel, deti a pes? Radšej by som sa zastrelila.“ Vo veku dvadsať rokov si vybrala cestovanie a lacnú „alternatívnu turistiku“. Pracovala iba toľko, aby mala za čo cestovať. Svoj čas delí medzi prácu v útulku pre zvieratá a v eko-záhrade.
Usadila sa v eko-dedine. „Ekológiu som si vybrala ako prioritu v mojom živote. Neviním svojich rodičov za to, že ma splodili. Ale nehovorím, že som netrpela preto, že som sa ocitla na umierajúcej Zemi.“ Nemá v úmysle mať deti. Hovorí, že cieľ svojho života objavila vo veku osem rokov. Trochu to pripomína morbídnu vášeň Grety Thunbergovej.
Vedomosti získava z internetu. „Bola som zdrvená, tiekli mi slzy. Slzy, ktoré mi dávali odvahu bojovať,“ hovorí novinárovi. V roku 2001 si predsavzala, že urobí všetko, aby človek nezničil Zem.“ Ešte ako dospievajúca sa stala vegetariánkou. Pohotovo cituje axiómy environmentalistov a vegetariánov: „priemyselná výroba mäsa je jednou z hlavných príčin zmeny podnebia.“ Dokonca vie, že „na celom svete je chov zvierat zodpovedný za 14,5 percent emisií skleníkových plynov“.
Maturuje a získa diplom v odbore krajinotvorby. Pre Auréliu sú však dôležitejšie jej existenčné obavy súvisiace s globálnym otepľovaním. Patrí do skupiny 4,3 percenta francúzskych žien, ktoré vyhlasujú, že z rôznych dôvodov nechcú a nebudú mať deti. Takéto percento uvádzal Národný demografický inštitút (INED) v roku 2014.
Toto antidemografické hnutie, ktoré následne vedie k deštrukcii reprodukčných schopností, je tiež formou kastrácie identity vlastnej osoby. Navyše je to často akt, ktorý už nie je možné zvrátiť. Mladí časom možno zmúdrejú, sterilita však zostane. Za tento jav sú zodpovední rôzni šarlatáni, ktorí vyvolávajú planetárny poplach. Ich extrémne účinky na mladých a citlivých ľudí sa končia sebamrzačením. Medzi vznikom katastrofických vízií „prorokov ochrany klímy“ a týmto sebamrzačením existuje absolútna chronologická korelácia.
Nová generácia „childfree“
Týždenník cituje názor doktorky psychológie Edith Vallée, ktorá rozdeľuje skupinu „childfree“ žien do troch skupín. U žien prvej skupiny je potreba mať deti nahradená láskou k inej osobe. V druhej skupine sú profesionálne alebo spoločensky aktívne ženy, pre ktoré deti predstavujú prekážku v ich kariére. Treťou skupinou sú práve „Ginks“. Vallé tvrdí, že táto skupina vyšla z tieňa a dokázala formulovať svoje nároky na svet vďaka … homosexuálnym hnutiam.
Homosexualisti im mali preraziť cesty „vyjadrovania intimity a osobných túžob“. To umožnilo coming out aj tým, ktorí odmietajú mať deti z ideologických dôvodov. Druhým vektorom, ktorý umožnil verejnú artikuláciu ich požiadaviek, mal byť zas feminizmus. Toto hnutie im otvorilo cestu k takejto „sebarealizácii“.
LGTB či feminizmus natoľko zmenili spoločnosť, že rodenie detí prestalo byť pre ženy povolaním. „Ginks“ už nemusia nikomu nič vysvetľovať, neexistujú už ani „moralizujúce reakcie“ zo strany spoločnosti – dodáva Edith Valée. Podľa tejto psychologičky nie všetky ženy musia cítiť svoje naplnenie v materstve.
Prečo radikálna sterilizácia?
Vráťme sa k našej Aurélii. 4. júla 2001 podstúpila salpingektómiu, to znamená úplné odstránenie vajcovodov. Zvolila si radikálnu metódu. Na otázku o antikoncepcii hovorí, že ju odmietla, pretože má tiež negatívny vplyv na ekológiu. Uviedla príklad britskej výskumnej správy, podľa ktorej sa dvadsať percent samcov sladkovodných rýb stalo transgenderovými hlavne kvôli molekulám prítomným v antikoncepčných tabletkách, ktoré končia v riekach. Vo veku dvadsaťštyri rokov podstúpila Aurélia kastráciu v mene chorého „ekologického náboženstva“. Pre ňu to boli „štyri malé rezy a o hodinu a pol neskôr… oslobodenie“.
Po operácii mala zdravotné komplikácie, ale ako tvrdí: „Napriek týmto pooperačným komplikáciám som cítila úľavu a tešila som sa, že som sterilná.“ Na otázku – či sa nebojí, že to raz bude ľutovať? – odpovedá, že urobila „jedno z najlepších rozhodnutí svojho života“.
Prípad Sereba
Účastníkom rozhovoru je aj istý Sereb, divadelný technik. Sťažuje sa na ťažkosti, ktoré treba podstupovať pri dobrovoľnej sterilizácii. „Ginks“ však už majú „podporu“, vznikajú skupiny lekárov podporujúcich takéto operácie, ktorí majú „pochopenie“ pre týchto pacientov. Sereb podstúpil sterilizáciu v roku 2016 vo veku dvadsaťosem rokov. Hovorí, že o tom premýšľal štyri roky, ale váhal, pretože „chodil s mladou ženou, ktorá kedysi chcela byť matkou.“ Zákrok podstúpil až po tom, ako sa s ňou rozišiel, pretože je „zodpovedný“. Teraz má novú „partnerku“, ktorá zdieľa jeho obavy o planétu. Ani ona nechce deti. Spoločne uznali, že vazektómia je najlepšia metóda.
Hľadanie lekára trvalo dva mesiace. Ukázalo sa, že lekári sa odvolávali na „výhradu svedomia“ a väčšina sa snažila odradiť mladého muža od neodvolateľného kroku. Nakoniec sa v Grenobli našiel lekár, ktorý zákrok vykonal, ale v rámci „kompromisu“. Serebovo semeno sa „pre každý prípad“ bude uchovávať a za toto skladovanie bude platiť päťdesiat eur ročne.
Veľa čítal Malthusa
Sereb nechcel mať deti už keď dospieval. Bol prívržencom maltuzianizmu. Ako dospelý sa v tom utvrdil. Ide mu o „obmedzenie vplyvu ľudí na životné prostredie“, pretože „mať dieťa znamená pridať mu ďalšieho spotrebiteľa“. Najzaujímavejšie je, že tento tridsaťdvaročný umelec pochádza z mnohodetnej rodiny. Je pod vplyvom „ekologických filozofov“ ako napríklad Théophile de Girauda, teoretika antinatalizmu, autora knihy „Zachráň planétu, neploď dieťa!“.
Odvoláva sa na výskum publikovaný v „Environmental Research Letters“ v roku 2017. Na otázku, aké opatrenia môžu znížiť emisie skleníkových plynov – odpovedá, že nejde tu o výmenu žiaroviek, pranie oblečenia v studenej vode alebo zrieknutie sa transatlantického letu lietadlom. „Niet efektívnejšej akcie než mať o dieťa menej.“
„Prekrásny nový svet“ je čoraz bližšie
Je celá skupina pseudovedcov a politikov, ktorí sa pre „dobro planéty“ chcú vzdať svojej prorodinnej politiky a zrušiť všetky prídavky na deti. Dokonca aj eutanázia sa ukazuje ako proekologická v najskoršom štádiu staroby. Telá dlhodobo liečených ľudí sú „nasiaknuté liekmi, pesticídy sa dostávajú do moču a naša smrť sa stáva novým zdrojom znečistenia pôdy aj po smrti“. Vypočítalo sa dokonca, že pri pohrebe sa v priemere emituje 833 kg CO2, čiže takmer toľko ako pri spiatočnom lete na trase Paríž – New York. Formalín používaný v tanatopraxii (konzervácii mŕtvol) pri rozklade otravuje pôdu a kontaminuje podzemnú vodu. Od narodenia až po smrť sme emitentmi CO2, čiže praktickými škodcami.
Aurélia a Sereb sú hrdinami v tomto „prekrásnom novom svete“…