
A čo ak naozaj stojíme na pokraji vojny Goga a Magoga a bitky o Armagedon?

Matej Gavlák
6. marca 2024
Spoločnosť
Možno by sme mali začať odprosovať Pána na Nebi tak ako nikdy predtým. Namiesto toho robíme presný opak a vysmievame sa Pánovi Ježišovi, Bohu Otcovi, Duchu Svätému, ale i Panne Márii ako nikdy predtým. Ale čo ak skrátka naozaj žijeme v časoch predpovedných v Apokalypse sv. Jána?

Proroctvá Panny Márie z Fatimy o nutnosti zasvätiť Rusko, či podobné varovania z Akity sú veľmi známe. Slová o „zničení mnohých národov“, „ohni z neba“, či katastrofickej situácii v Cirkvi nám stále znejú v ušiach. Ale v samotnej Biblii sa taktiež nachádza séria proroctiev, ktorá, ako sa zdá, predpovedá tú istú udalosť a to pomerne do hĺbky. Reč je o Ezechielových spisoch o „Gogovi z krajiny Magog“.
1948
Učenci z kresťanského aj židovského táboria veria, že sa možno naozaj nachádzame v dobe náhleho výstupu Goga z krajiny Magog, ich spojencov, a veľkej bitky známej ako „Armagedon“. Ezechiel nám totiž vo svojich spisoch zanecháva istý návod, kedy má k týmto udalostiam dôjsť. V 37. kapitole sa doslova uvádza:
„A hovor im: Toto hovorí Pán, Jahve: Hľa, ja vezmem Izraelových synov spomedzi národov, medzi ktoré išli, pozbieram ich zo všetkých strán a privediem ich na ich zem. A urobím ich jedným národom v krajine, na vrchoch Izraela; všetci budú mať jedného kráľa za panovníka, už nebudú viac dvoma národmi, ani viac nebudú rozdelení na dve kráľovstvá.“ (Ez 37,21–22)
Považuje sa za v podstate isté, že sa tu referuje o roku 1948, kedy bol obnovený štát Izrael po dlhých storočiach. Židia sa doň skutočne vrátili „z mnohých národov“ a ide o jeden štát s jednou vládou – starý Izrael sa totiž „ako trest Boží“ rozdelil na severný a južný s dvoma panovníkmi. Podobných znamení je v Ezechielovi viacero a všetky súvisia s obnovou Izraela. Toto je však len začiatok „dejín budúcnosti“. Keď to totiž obnovený Izrael bude očakávať najmenej, náhle vystúpi Gog z krajiny Magog spolu so svojimi spojencami.
Magog, Perzia a Gomer
36. a 37. kapitola Ezechielových spisov teda rozpráva o obnove Izraela, no ďalšie dve kapitoly už budú hovoriť o veľkej vojne, ku ktorej má dôjsť po obnove židovského štátu. Opis z 38. kapitoly je desivý:
„Pán prehovoril ku mne takto:„Syn človeka, obráť si tvár proti Gogovi v krajine Magog, veľkniežaťu Mosocha a Tubala, a prorokuj proti nemu. Povedz: Toto hovorí Pán, Jahve: Hľa, ja som proti tebe, Gog, veľknieža Mosocha a Tubala. Zavrátim ťa a dám ti krúžky do čeľuste, tak ťa vyvediem i celé tvoje vojsko, kone i jazdcov, všetkých v plnom výstroji, veľký zástup so štítmi a pavézami, všetkých, čo sa chopia meča.
Peržania, Etiópčania a Pút sú s nimi, všetci so štítom a prilbou. Gomer a všetky jeho tlupy, dom Togormu, končiny severu i všetky jeho tlupy; mnohé národy sú s tebou. Chystaj sa a zbroj ty i celý tvoj zástup, ktorý sa zhromaždil k tebe, a budeš im veliteľom. Po mnohých dňoch dostaneš rozkaz, na konci rokov prídeš do krajiny vrátenej od meča, zhromaždenej z mnohých národov na vrchoch Izraela, ktoré boli ustavične spustnuté; z národov bola vyvedená, všetci bývajú v bezpečí. Potom vystúpiš, prídeš ako víchrica, budeš ako oblak, aby si pokryl zem, ty i všetky tvoje tlupy a mnohé národy s tebou.“ (Ez 38,1–9)
Gog je považovaný za osobu, je to titul podobný faraónovi, či cárovi. Magog je krajina, ktorej Gog vládne. Súčasťou krajiny Magog sú tiež oblasti/kmene označené ako Mosoch a Tubal (Gog je ich „veľkniežaťom“). Magog, Mosoch a Tubal sú dokopy Rusko. Lyman Coleman vo svojej knihe Atlas biblickej geografie (1864) uvádza nasledovné slová:
„Poloha Mosocha a Tubala je stanovená jasne. Rozprestierajú sa na ďalekom severe a reprezentujú skýtske národy.“ (s. 42)
Židovský historik Jozef Flávius z 1. storočia tiež ozrejmuje, že národ v jeho dňoch známy ako „Skýti“ sa kedysi dávno označoval ako „Magogovia“. Dnes už je prijatým faktom, že Skýti sú predkovia Rusov a aj žili na juhu dnešného Ruska a Ukrajiny, kde sa rozprestierala ich obrovská Skýtska ríša. Niektorí bádatelia sú toho názoru, že oblasť kedysi známa ako Mosoch bola predchodcom Moskvy a oblasť Tubal zas predchodcom iného ruského mesta, Toboľsk.
Ako Ezechiel spomína, Magog bude mať veľa spojencov na prvý pohľad s divnými názvami. Dnes už však vieme všetkých identifikovať. 38. kapitola spomína, že „Peržania, Etiópčania a Pút sú s nimi“. A ďalej, „Gomer a všetky jeho tlupy, dom Togormu (sú s nimi)“. Etiópia je nám dobre známa krajina ležiaca v strednom páse Afriky, konkrétne na jej východe. Perzia je označenie Iránu – tak sa dokonca Irán nazýval až do roku 1935. Za Pút sa tradične označuje Líbya a susediace oblasti. Dokonca v samotnej Biblii v 3. kapitole knihy Nahumovej sa uvádza, že „Pút a Líbyjčania boli medzi jeho pomocníkmi“. Gomer a Togorma by na základe podobných analýz mali byť Turecko a krajiny strednej Ázie.
„Nový Izrael“
Harmageddon, či Armagedon je potom miesto v Izraeli, kde sa tieto mohutné armády stretnú, aby rozhodli o ďalšom osude sveta. Bitka by sa mala odohrať v oblasti zvanej Megido v Izraeli, ktorá je dnes pre svoju bohatú históriu chránenou krajinnou oblasťou UNESCO. Grécky prepis slova Megido je onen „Armagedon“ a doslova znamená „kopec pri Megide“. Táto oblasť mala vždy strategický význam.
Čo je zaujímavé, zmienka o Armagedone sa nachádza len v Zjavení Jána – teda Novom zákone, ktorý Židia neuznávajú. A tu sa dostávame k dôležitému upozorneniu: kresťania vnímajú príbeh o Gogovi z krajiny Magog a Armagedone trochu inak ako Židia.
Najmä katolícka Cirkev vždy seba samú vnímala ako „nový Izrael“, „nový vyvolený ľud“ a to až do takej miery, že napríklad pápež Benedikt XV. vyhlásil, že to katolícka Cirkev má nárok na územia, po ktorých chodil Ježiš a nie Židia, ktorí v Neho nikdy neuverili. Z tohto pohľadu by potom aj útok Magoga a jeho spojencov na Izrael a bitka o Armagedon predstavovali skôr abstraktnejší pojem mohutného útoku nepriateľských síl na katolícku Cirkev, „nový Izrael“. Nezabúdajme tiež, že existujú aj katolícke proroctvá o tom, že „ruská vlajka bude viať nad Chrámom sv. Petra“ (bl. Elena Aiellová).
Zdá sa teda, že obe interpretácie môžu byť správne – ak naozaj dôjde k takto rozsiahlej vojne, útok z „končín severu“ môže naozaj súbežne smerovať tak na štát Izrael, ako aj na Európu/Taliansko/Vatikán/katolicizmus ako taký.
Armagedon
Armagedon teda predstavuje udalosť – vojnu mytologických rozmerov –, ktorej cieľom bude úplné fyzické zničenie katolíckej Cirkvi a kedy nepriateľ nebude od naplnenia tohto svojho zámeru ďaleko. Zdá sa, že Kristova Cirkev je a bude pod dvojitým útokom: národy Západu ju podrývajú skrze sieť slobodomurárskych lóží ako keď červík prevŕtava jabĺčko; národy Východu sa potom toto zvnútra zhnité jabĺčko pokúsia doraziť železným kladivom. Len Boh môže z takejto situácie zachrániť Svoju Cirkev – a aj to urobí. Ezechiel píše o osude Goga a Magoga:
„V ten deň však, v deň príchodu Goga na izraelskú pôdu – hovorí Pán, Jahve – vzblčí mi tvár hnevom. A vo svojej žiarlivosti, v ohni svojej prchlivosti hovorím: Veruže v ten deň bude v krajine Izraela veľké zemetrasenie.“ (Ez 38,18–19)

zdroj: youtube.com
„Budem sa s ním (Magogom) pravotiť pomocou moru a krvi; záplave dažďa, kameňom krupobitia, ohňu a síre dám padať naň, na jeho tlupy a na mnohé národy, ktoré sú s ním. Zvelebím, posvätím a oslávim sa pred očami mnohých národov a budú vedieť, že ja som Pán.“ (Ez 38,22–23)
„V ten deň dám Gogovi významné miesto na hrob v Izraeli, Údolie priechodu východne od mora. Zhrozia sa tam cestujúci; pochovajú tam Goga i celý jeho zástup a nazvú ho Údolie Gogovho zástupu.“ (Ez 39,11)
Rovnaký osud prisudzuje Magogovi a jeho spojencom aj kniha Zjavenia sv. Jána:
„Až sa dovŕši tisíc rokov, bude satan uvoľnený zo svojho väzenia a vyjde, aby zvádzal národy, ktoré sú na štyroch uhloch zeme, Goga a Magoga, aby ich zhromaždil do boja; a bude ich ako piesku v mori. Vyšli na šíru zem a obkľúčili tábor svätých a Bohom milované mesto. Ale zostúpil oheň z neba a strávil ich.“ (Zjv 20,7–9)
Prečo?
Ezechiel nám dokonca dáva odpoveď na otázku, prečo Boh dopustí na svoj ľud takúto katastrofu. V 39. kapitole Ezechielových spisov k nám prehovára sám Nebeský Otec a hovorí:
„Zanesiem svoju slávu medzi národy a uvidia všetky národy môj súd, ktorý privediem, a moju ruku, ktorú na nich položím.“ (Ez 39,21)
Pôjde teda o „súd nad národmi“ a Boh tým, ktorí o Jeho existencii pochybujú, „ukáže Svoju slávu“. Boží príhovor pokračuje:
„Národy budú vedieť, že Izraelov dom bol zajatý pre svoje hriechy, pretože sa mi spreneverili; skryl som si pred nimi tvár a vydal som ich do ruky ich nepriateľa, takže všetci padli pod mečom. Naložil som s nimi podľa ich nečistoty a ich hriechov a skryl som si pred nimi tvár.“ (Ez 39,23–24)
Opäť: nezabúdajme, že tým Izraelom v katolíckom výklade je vlastne samotná katolícka Cirkev. Boh nám tu hovorí, že hriechy Cirkvi a pokrstených katolíkov sú veľké a Pán s nimi „naloží podľa ich nečistoty“. Portál Christianitas.sk takmer každý deň prináša správy o nových prekrúcaniach učení, ba až blasfémiách, ktoré sa dejú vo vnútri katolíckych kostolov. Dokonca i na Slovensku už väčšina pokrstených katolíkov nežije v súlade s Božími cestami. Nuž, sám Boh hovorí: „Dočkáte sa Armagedonu!“
Pán sa zmiluje
Avšak Pánov príhovor v Ezechielovi nekončí vyhladením Izraela – práve naopak. Ezechiel hovorí, že po tejto kataklizmatickej vojne bude všetko obnovené do ešte väčšej nádhery ako predtým:
„Preto takto hovorí Pán, Jahve: Teraz obrátim osud Jakuba a zmilujem sa nad celým domom Izraela a horliť budem za svoje meno.“ (Ez 39,25)
„A už nikdy neskryjem pred nimi svoju tvár, pretože vylejem svojho ducha na Izraelov dom,“ hovorí Pán, Jahve.“ (Ez 39,29)
Tak si to zrekapitulujme: čím viac zla v Cirkvi i medzi jednotlivými katolíkmi je, tým bližšie sme k veľkej vojne Goga a Magoga a k Armagedonu. Nakoniec však Boh obnoví Cirkev do ešte väčšej slávy a krásy ako tomu bolo kedykoľvek predtým. Toto „nové obdobie“, bolo, mimochodom, predpovedané aj vo Fatime a hovorí sa o ňom ako o „Máriinom mieri“.
PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS
Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:
Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!