Blíži sa koniec? Sledovanie znamení čias (12 znakov) a druhého príchodu Pána, (2. časť) -

Blíži sa koniec? Sledovanie znamení čias (12 znakov) a druhého príchodu Pána, (2. časť)

Jakub Tužinský
15. októbra 2024
  Cirkev Spoločnosť

Po predstavení si 20 znakov druhého príchodu Pána vás dnes pozývam, aby sme sa spolu zamysleli nad časmi, v ktorých aktuálne žijeme.

Ako som už uviedol v prvej časti, názorov na túto tému je medzi veriacimi (ba dokonca aj inovercami a neveriacimi) široké spektrum – od toho, že nás čakajú ešte miliardy rokov, až po takých, ktorí sú presvedčení, že koniec sveta je za dverami. Kto z nich má pravdu? Myslím, že neomylné posúdenie zatiaľ nemáme, avšak považujem za dôležité sledovať znamenia čias a preto vám chcem v tomto článku predstaviť niekoľko závažných skutočností, ktoré treba mať na zreteli.

Luca Signoreli, Antikrist
zdroj: wikimedia commons, WGA 21202

Niekto povie, že na čo je nám potrebné niečo také sledovať či vedieť, keď môžeme kedykoľvek zomrieť a potrebujeme sa pripravovať každý deň na náš osobný príchod pred Pána. Iný povie, že aj keby sme na to prišli, tak čo to zmení na našich životoch? Nuž, keby to nepatrilo medzi dôležité náuky, tak by nás na to Pán Ježiš neupozorňoval, nebola by nám potrebná Kniha zjavenia apoštola Jána, Kniha proroka Daniela, Druhý list Solúnčanom, mnohí iní proroci a mnohé iné časti Svätého písma. Cirkevní Otcovia a Učitelia by o tom toľko nepísali (napr. sv. Robert Belarmin napísal celú knihu o Antikristovi), v katechizmoch by nebola náuka o Poslednom súde atď.

Prečo nás Písmo i Tradícia na to toľko upozorňuje, prečo nám je to potrebné vedieť? Pretože „Môj ľud hynie, lebo nemá poznania“ (Oz 4,6), „Do sveta vyšlo mnoho falošných prorokov“ (1Jn 4,1), ktorých účinkovanie zavŕši „Zločinec…, ktorý príde pôsobením satana so všetkou mocou, znameniami a klamnými zázrakmi a s každým zvodom do neprávosti pre tých, čo idú do záhuby, lebo neprijali lásku k pravde, aby mohli byť spasení“ (2Sol 2,9–10). A predsa sv. Pavol píše práve v citovanom liste: „Nech vás nezvedie nik nijakým spôsobom“ (2Sol 2,3a). Áno, história nám ukazuje aj mnohé falošné predpovede konca sveta, avšak to nás nesmie odradiť od potreby poznať zdravé učenie v tejto oblasti a sledovať znamenia čias.

Ďalší dôvod prečo potrebujeme poznanie aj v tejto oblasti je to, že duch antikrista je už na svete (1Jn 4,3), plodí mnohé falošné náuky (protestantizmus, liberalizmus, komunizmus, modernizmus, neomodernizmus…) a pripravuje svet na príchod Antikrista, s ktorým príde aj „veľké súženie, aké nebolo od počiatku sveta až doteraz a už ani nebude. A keby sa tie dni neskrátili, nezachránil by sa nik; ale kvôli vyvoleným sa tie dni skrátia.“ (Mt 24,21–22)

Ilustračný obrázok, zdroj: wikimedia commons

Možno sa tých časov nedožijeme. Ale bezprecedentnosť mnohých vecí v našich časoch nás musí priviesť minimálne k záveru, že to nemôžeme ani vylúčiť, či považovať len za bájky. My máme byť stále bdelí a očakávať druhý Pánov príchod a ak ho máme očakávať, tak potrebujeme vedieť aj, čo tomu bude predchádzať a ako rozpoznávať jednotlivé znamenia a rozlišovať ich. A ak sa ich dožijeme, tak potom je to pre nás nevyhnutne dôležité poznanie. Alebo chceme riskovať, že nakoniec budeme stáť v zástupe, ktorý víta Antikrista (alebo jeho predchodcov) a niesť potom večný údel s týmto „synom zatratenia“ (2Sol 2,3c) „v ohnivom a sírovom jazere, … kde budeme mučení dňom i nocou na veky vekov“ (Zjv 20,10)? Ja určite nie.

Vôbec mi nejde o senzácie, ale o triezve premýšľanie o tom, v akej dejinnej epoche sa nachádzame. Tak to mali robiť aj Židia – pripravovať sa na príchod Mesiáša a rozpoznať znamenia čias. Väčšina na to však nedbala a tak boli zvedení a tí, ktorí sa ani do smrti neobrátili, tak boli aj naveky zatratení…

Ba čo viac, katolícka náuka nás učí, že my máme túžiť po tom, aby prišiel koniec sveta, pretože „Duch (Svätý) i nevesta (katolícka Cirkev) volajú „Príď! Aj ten, čo počúva (číta), nech volá „Príď!“ Učiteľ Cirkvi Sv. Robert Belarmin učí vo svojom katechizme, že „príď kráľovstvo tvoje“ hovorí práve o večnom nebeskom kráľovstve a že tým sa modlíme aj za koniec sveta. Ak sa však máme modliť za koniec sveta, o to viac potrebujeme poznať aj to, čo mu bude predchádzať a pozorovať, či sa to už neblíži, aby sme sa nenechali „obalamutiť“ a vystaviť tak svoje duše večnému trápeniu.

Preto chcem poukázať na niekoľko vecí, ktoré sa dejú priamo pred našimi očami, avšak v dejinách sveta nemajú obdobu.

1. Evanjelium sa hlása po celom svete (Mt 24,14) – misionári sa už dostali do všetkých krajín a v dnešnej digitálnej dobe majú vo všeobecnosti ľudia na celom svete možnosť, aby sa mohli dostať k evanjeliu (snáď na niekoľko posledných kmeňov kdesi v džungliach);

2. Svetové vojny (Mt 24,7; Mk 14,8; Lk 21,10) – v 20. storočí boli hneď dve, bola však aj „studená“ vojna (hrozba tretej svetovej) a teraz sme tiež na prahu svetového konfliktu;

3. Pôrodné bolesti (?) – rastúce rôzne prírodné katastrofy, abnormálne správanie prírody a najmä ukazovatele, ktoré signalizujú, že hoci tu také veci vždy boli, ale nikdy nie v takej frekvencii ako v posledných rokoch (či desaťročiach);

Nový -Šalamúnov chrám- v Anglicku, 2013
zdroj: wikimedia commons

4. Odpad od viery (2Sol 2,3) a neomodernizmus – významný odpad od viery sa deje približne každých 500 rokov (ariánsky blud, východná schizma, protestantizmus), ale nikdy predtým:

– nebol odpad priamo a verejne (hoci nie vždy zjavne) podporovaný samotným pápežom;
– nebola Cirkev ovplyvňovaná slobodomurármi ako v posledných desaťročiach;
– Cirkevné Magistérium nehlásalo, že náš Boh a boh židov a moslimov je ten istý a že hinduisti s úctou hľadajú Boha (dekrét II. vatikánskeho koncilu – Nostra Aetate);
– nebol pápežmi verejne propagovaný synkretizmus;
– nebol človek vyhlásený za cestu/stredobod Cirkvi;
– nebola v Cirkvi tak otvorene podporovaná homosexualita;
– nebolo odobrené znovuzosobášeným pristupovať k Eucharistii (teda považovať ich a uznať, že aj v stave ťažkého hriechu sú na ceste spásy);
– nebola náuka svätých tak znevažovaná a tak ťažko dostupná;
– nebolo z Vatikánu hlásané, že Židia už nie sú predmetom evanjelizácie alebo že „všetky náboženstvá vedú k Bohu“;
– jednoducho nikdy nebolo v Cirkvi toľko falošných prorokov a heréz ako dnes skrze neomodernizmus;

5. Potraty celosvetovo – Herodes predobraz Antikrista – tak ako bolo vyvražďovanie pri prvom príchode Krista ((Mt 2,16), tak vidíme vyvražďovanie dokonca nenarodených detí a celosvetovo (1 – 2 miliardy zavraždených za posledných 60 rokov);

6. Postupné celosvetové uzákoňovanie homosexuality (Lk 17,28–30) – v mnohých štátoch, aj niekdajších katolíckych, dokonca aj v Taliansku, sú schvaľované registrované partnerstvá rovnakého pohlavia, čo nebolo ani v Sodome a Gomore;

7. Návrat Židov na územie Izraela a (násilné) vytvorenie štátu – jednotný Izrael (Židia na seba vzťahujú napr. tieto súradnice, ktoré sú o Cirkvi – Ez 37,21–22; Tob 14,5 plus 7) – medzi znakmi konca sveta to uvádza napr. aj Cirkevný Učiteľ sv. Alfonz z Liguori;

8. Vláda Židov (Dan 7,44), ktorá logicky musí predchádzať vystúpenie Antikrista, pretože zrejme práve oni pripravia jeho príchod (spolu s pomýlenými kresťanmi a ďalšími), čo vyplýva z proroctva Písma, že Antikrist bude z rodu Dan (Gn 49,16–17; Zjv 7,4–8; Jer 8,16; Am 8,14…) ako dokladá aj sv. Irenej v diele Adversus haeresis. Môžeme badať, že jeho príchod je pripravovaný prostredníctvom slobodomurárstva, ovládania bankového a finančného sektora, vplyvu na vlády vo svete či vplyvu na udalosti vo svete;

9. Príprava stavby tretieho Šalamúnovho resp. Ezechielovho chrámu (Ez 40–48 kap.; 2Sol 2,4) plus obnovovanie Židovstva – pripravené chrámové náčinie, zlatý menorah (sedemramenný svietnik), po dvoch tisícročiach prinesená potravinová i krvavá obeta, obnovený Sanhedrin (židovská Veľrada);

Ilustračný obrázok, zdroj: wikimedia commons

10. Technologický pokrok (Zjv 12,12b) – za niekoľko desiatok rokov nastal taký technologický pokrok, aký v histórii nemá obdobu a za desiatky rokov je väčší ako za všetky tisícročia predtým:
– napr. tisícročia ľudia obrábali pôdu – dnes prichádzajú potraviny z laboratórií (GMO potraviny) a 3D tlačiarní;

– čipy, zmena DNA (transhumanizmus) (Zjv 13,15–17; 14,9–11), umelá inteligencia;
– potenciál na to, aby bol celý svet online a mohol sa tak dostať do rúk jedného vládcu;
– rastúca svetová digitálna kontrola;

11. Globalizácia – nikdy predtým nebola taká snaha o vytvorenie jednej svetovej vlády, jednej svetovej ekonomiky a jedného svetového náboženstva ako dnes;

12. Smerovanie k svetovláde a príprava na príchod (vystúpenie) Antikrista (Zjv 13. kap., najmä verš 7);

– Antikrist bude jeden človek (ako uvádzajú aj Cirkevní Otcovia, napr. sv. Augustín, sv. Hieronym, sv. Ambróz, sv. Irenej a pod.), ktorý vytvorí jednu svetovú vládu, jednu svetovú ekonomiku, jedno svetové náboženstvo a ľudia uveria, že je to pravý Mesiáš-Boh;
– aby Antikrist mohol vystúpiť, musí byť na to svet pripravený a my dnes vidíme, že prebieha:
a) príprava/tvorba nového svetového poriadku (zákona) – NWO (New World Order) – teda náhrada Nového zákona (Poriadku), ktorý priniesol Pán Ježiš Kristus a odovzdal ho katolíckej Cirkvi;
b) svetová globalizácia v podobe zjednocovania náboženstiev, ekonomík, štátov, politík;
c) celosvetová technologizácia, digitalizácia, transhumanizácia, celosvetové sledovanie, rozvoj AI, ai. – čo sú dôležité aspekty vedúce k tomu, aby mohol Antikrist pri prebratí svetovlády mať kompletnú kontrolu nad celým svetom i každým človekom, ktorý sa mu podvolí.

Aj tu je dôležité poznávať náuku Cirkevných Otcov a Učiteľov, ale to (keď sa podarí) urobíme v ďalšej časti.

Opäť nejde o vyčerpávajúci zoznam (Badáte znamenia, ktoré tu nie sú uvedené? Napíšte nám.), ani si nenárokuje na neomylnosť. Premýšľajte však o tom a aj vy sami skúmajte skôr, ako to odsúdite alebo vyhlásite za neomylnú pravdu.


PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS

Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:

5 € 10 € 20 € 50 €

Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!

PDF (formát pre tlač)

Najnovšie články

V Dortmunde strhli z kostola dúhovú LGBT vlajku. Miestny kňaz aj predstavitelia diecézy sú z toho smutní a chcú vlajku znovu zavesiť!!!

Útoky na katolícku Cirkev sa vo svete radikálne stupňujú

Kardinál Steiner z Dikastéria pre zasvätený život pripustil zavedenie ženského diakonátu. Aj biskup Sinayobye z údajne konzervatívnej Afriky

Eucharistická úcta na kresťanskom Východe (Piata časť)