Katolícka organizácia v Španielsku spustila kampaň za očistenie objaviteľov a evanjelizátorov Ameriky: Ani vrahovia, ani otrokári! Boli to hrdinovia s svätci! -

Katolícka organizácia v Španielsku spustila kampaň za očistenie objaviteľov a evanjelizátorov Ameriky: Ani vrahovia, ani otrokári! Boli to hrdinovia s svätci!


11. októbra 2024
  Krátke správy

Po čase neustáleho sypania si popola na hlavu, politickej korektnosti a ideologického sebabičovania prišla zo Španielska pozitívna správa. Združenie katolíckych propagandistov – obhajcov (ACdP) sa rozhodlo bojovať s tzv. čiernou legendou, čiže protikatolíckou a protišpanielskou propagandou, ktorá vykresľuje objavovanie Ameriky, jej evanjelizáciu a ovládnutie ako temnú stránku dejín, v ktorej španielski moreplavci, kňazi a dobyvatelia hrali úlohu barbarských a krutých tyranov.

Krištof Kolumbus po objavení Ameriky vyhlasuje nárok španielskych monarchov, Izabely Kastílskej a jej manžela Ferdinanda Aragónskeho na vlastníctvo nových území
zdroj: wikimedia commons

Pôvodní obyvatelia Ameriky, ktorí sa oddávali brutálnym ľudským obetám, rituálnemu ľudožrútstvu, pederastickej sodomii spojenej s ľudožrútstvom a rôznym ďalším ohavnostiam, pričom terorizovali slabšie obyvateľstvo, sú v tejto legende vykresľovaní ako pokojamilovní hippies, ktorých zlí kolonizátori zotročili. Účelom kampane je vyvrátiť tieto lži, ktorých korene siahajú až do protestantskej propagandy 16. storočia, ktorá bola vďaka vynálezu kníhtlače schopná kolportovať do celej Európy rytiny zobrazujúce brutalitu španielskej katolíckej vlády. Rytiny vnímali doboví čitatelia asi tak, ako dnes fotografie. Dodnes sú účelové protestantské lži o kolonizácii Latinskej Ameriky obľúbenými predmetmi záujmu pseudohistorického bulváru.

https://www.acdp.es/desmontamos-la-leyenda-negra-ni-genocidas-ni-esclavistas/

Združenie sa rozhodlo distribuovať viac ako 200 veľkorozmerných pútačov vo viac ako 60 španielskych mestách s cieľom „odbúrať stereotypy čiernej legendy proti hispánskemu dedičstvu“.

Kampaň vyzdvihuje odvahu a obetavosť tých, ktorí „riskujúc vlastné životy pustili sa do dobrodružstva, aby dosiahli Nový svet s jedným hlavným cieľom – šíriť kresťanstvo“.

ACdP uvádza, že touto iniciatívou „vzdáva hold tým, ktorí priniesli podporu ľudskej dôstojnosti –, ktorá má svoj pôvod v katolíckej viere – domorodým národom, vystaveným útlaku krvilačných impérií“.

Plagáty a bilbordy zobrazujú QR kód, ktorý odkazuje na video. V ňom je parodickým spôsobom simulovaná televízna súťaž, ktorej sa zúčastňuje liberálny a osvietený španielsky propagátor „čiernej legendy“ a na prvý pohľad bezvýznamný občan z Latinskej Ameriky.

Simulovaná televízna súťaž búra jeden po druhom hlavné stereotypy čiernej legendy hovoriace o príchode Španielov do Ameriky a šírení kresťanskej viery katolíckymi panovníkmi kráľovnou Izabelou Kastílskou a jej manželom kráľom Ferdinandom Aragónskym. Súťažiaci z Latinskej Ameriky pôsobiaci ako človek z ulice, postupne vyvracia mantry profesorsky pôsobiaceho liberála.

Video okrem iného poukazuje na to, že Španielsko nikdy nemalo „kolónie“, ale „vicekráľovstvá“ a že na kultúrnej úrovni je 100 zo 140 miest svetového kultúrneho dedičstva Organizácie Spojených národov v Latinskej Amerike a sú španielskeho pôvodu. Poukazuje tiež na to, že v roku 1538 už bolo založených v Latinskej Amerike viac ako 30 univerzít a že do roku 1574 bolo Sväté písmo preložené do viac ako 12 domorodých jazykov.

Skutočnosť, že Španieli uzatvárali manželstvá s domorodými obyvateľmi, čo viedlo k zmiešanej rasovej spoločnosti, je vo videu zdôraznená a daná do protikladu s rozšíreným vyháňaním a vyhladzovaním domorodých obyvateľov európskymi protestantmi v Severnej Amerike. Video tiež poukazuje na obrovské ekonomické náklady, ktoré Španielsko vynaložilo na udržanie svojej prítomnosti v Amerike, oveľa vyššie, ako to, čo sa získalo z prírodných zdrojov nového kontinentu.

Minulý rok pri príležitosti Dňa hispánskeho dedičstva ACdP zverejnilo tiež video, ktoré v dvoch minútach sumarizuje históriu Španielska – od zjavenia Panny Márie apoštolovi svätému Jakubovi v Zaragoze až po súčasnosť.

Tieto a ďalšie kampane sú súčasťou stratégie vyvinutej ACdP v posledných rokoch s cieľom zdôrazniť pozitívny vplyv katolíckych hodnôt v spoločnosti.

BM

Zdroj: CNA, AcdP, titulný ilustračný obrázok, zdroj – wikimedia commons

PDF (formát pre tlač)

Najnovšie články

Kniha biskupa de Ségur s názvom Sväté prijímanie, X. časť

Biskupská návšteva v sídle Nadácie Slovakia Christiana

Škótsko dosiahlo zatiaľ vrchol sekulárnej orwelliády: Modliť sa proti potratom bude trestné aj doma, pokiaľ váš dom leží v okolí kliniky

Aplikácia Exodus 90 pomáha mladým mužom duchovne rásť vo viere. Tento mesiac aj s bl. Karolom Habsburským