
Riaditeľ Dikastéria pre komunikáciu Tornielli propaguje na Vatican News knihu LGBT jezuitu J. Martina a robí s ním rozhovor

20. júna 2024
Krátke správy
Osobu P. Martina SJ nemusíme našim čitateľom zvlášť predstavovať. Ide o najaktívnejšieho a mediálne najznámejšieho propagátora LGBT ideológie v rámci Cirkvi. Je tiež poradcom pápeža Františka, zúčastnil sa na minuloročnom kole Synody o synodalite a jeho škandály plnia stránky zdesených konzervatívnych médií. Pripomeňme si niektoré z jeho lahôdok:
https://christianitas.sk/p-james-martin-sj-o-potrestani-sodomy-neslo-o-potrestanie-homosexuality-ale-o-bozi-trest-za-nedostatok-lasky-a-pohostinnosti/
https://christianitas.sk/jezuita-james-martin-nevidi-problem-v-spojeni-oslav-mesiaca-lgbt-a-bozskeho-srdca/
https://christianitas.sk/jezuita-james-martin-zdielal-ruhavy-obraz-panny-marie-s-duhovou-svatoziarou-a-nadalej-patri-k-poradcom-rimskej-kurie/
K jeho najnovšej knihe napísal predhovor sám pápež František, o ktorom rôzni „umiernení konzervatívci“ uverili, že sa vydal kvôli svojmu údajnému expresívnemu označeniu homosexuálnych seminaristov na homofóbnu cestu. Všetko nasvedčuje tomu, že išlo skôr opäť len o klasickú argentínsko-perónistickú hru: kto sa so mnou rozpráva, tomu poviem, čo chce počuť. Následne sa pápež od údajného výrazu „dištancoval“.

zdroj: flickr.com
Úvod do knihy heterodoxného LGBT aktivistu však zrejme nestačil, a preto sa vatikánsky riaditeľ Dikastéria pre komunikáciu, ktorý pre novinárov zabezpečoval aj oficiálne výstupy zo Synody o synodalite, Andrea Tornielli, rozhodol priamo na oficiálnej vatikánskej stránke Vatican News Martinovu knihu spropagovať. Slovenskí čitatelia si môžu propagačný článok vatikánskeho hovorcu prečítať na pokrokovejšej a menej opatrnej českej verzii Vatican News:
https://www.vaticannews.va/cs/cirkev/news/2024-06/james-martin-sj-jezis-se-neboji-nasich-hrichu-vyvadi-nas-z-hro.html
Hneď v úvode sa píše, že knihu vydalo P. Jamesovi Martinovi SJ oficiálne Vatikánske vydavateľstvo, s tým, že autorom predhovoru je sám pápež. Nižšie Tornielli prináša zaujímavú informáciu, ktorá dosvedčuje, že na rozdiel od konzervatívnych kňazov a prelátov, je P. James Martin SJ vo Vatikáne častým a vítaným hosťom:
„S otcom Martinom sa stretávame v štúdiu Vatikánskeho rozhlasu – Vatican News.“
Po obligátnej diskusii o téme jeho najnovšej knihy, ktorou je evanjeliový príbeh o vzkriesení Lazára, sa ku koncu rozhovoru stočí téma do liberálnejších vôd, v ktorých sa otec James cíti ako ryba a spropaguje slobodnejšie načúvanie Božiemu slovu:
„Čo pre mňa tento príbeh, ktorý sa stal pred 2000 rokmi znamená v mojom každodennom živote? Je to učenie o tom, že všetko, čo nám bráni slobodnejšie načúvať Božiemu slovu, musíme nechať v hrobe, aby sme mohli vstúpiť do nového života.“
Následne na Tornielliho manipulatívnu a zavádzajúcu otázku, či pre Ježiša „neexistuje žiadna situácia, hriechy ani skazenosť, v ktorých sme uzavretí a ktoré by boli pre milosť nepreniknuteľné“ odpovedá:
„Neexistuje nič, čo by na nás zapáchalo a na čo by sa Ježiš nechcel pozerať.“
Skutočne? Už neplatí to, čo hlásali po stáročia všetci svätci a Cirkev, že hriešnik a hriech sa Bohu protivia? A že Bohu sme vtedy milí, keď žijeme podľa Jeho prikázaní? Všimnime si, ako rafinovane manipulátori dokážu zahmlievať. Zamieňajú milostivú ochotu Boha nás spasiť, čo je skutočným prejavom Jeho lásky, s Jeho údajnou ľahostajnosťou k nášmu hriešnemu stavu. Martin nehovorí len o tom, že Boh nás miluje ako bytosti a preto nás chce spasiť, ale že ani nič „na nás“ mu neprekáža.
V rozhovore to vyznieva tak, že Bohu sa páčime v akomkoľvek stave, teda aj v hriešnom. To však stavia na hlavu celú koncepciu kresťanského učenia o nevyhnutnosti spásy a zanechania hriešneho života. Tornielli v otázke jasne opisuje stav, keď sme v hriechu a skazenosti „uzavretí“, čiže nenapravení. Zamieňa sa tu potom dostačujúca milosť potrebná na obrátenie sa hriešnika, ktorú má od Boha každý, s akýmsi benevolentným pohľadom Boha na hriešnika a prijímaním tvrdošijného hriešnika do Božieho kráľovstva. Ako si potom vysvetliť tieto Ježišove slová z Nového zákona:
„Potom povie aj tým, čo budú zľava: „Odíďte odo mňa, zlorečení, do večného ohňa, ktorý je pripravený diablovi a jeho anjelom!“
Prečo by však mali od Boha odchádzať, keď otec James Martin tvrdí, že „neexistuje nič, čo by na nás zapáchalo a na čo by sa Ježiš nechcel pozerať“? Alebo ďalšie:
„Usilujte sa vojsť tesnou bránou, lebo, hovorím vám: Mnohí sa budú usilovať vojsť, ale nebudú vládať. Keď hospodár vstane a zavrie dvere a vy zostanete stáť vonku, budete klopať na dvere a volať: Pane, otvor nám! Ale on vám odpovie: Nepoznám vás. Odkiaľ ste? A vy poviete: Jedli a pili sme s tebou a učil si na našich uliciach. Ale on vám povie: Nepoznám vás. Odkiaľ ste? Všetci páchatelia neprávosti, odstúpte odo mňa! Tam bude plač a škrípanie zubami, keď uvidíte, že Abrahám, Izák, Jákob a všetci proroci sú v Božom kráľovstve, ale vy ostanete vyhodení vonku.“
Z celkového kontextu doterajšej činnosti P. Jamesa Martina SJ je zrejmé, že vôbec nepovažuje napr. aktívny homosexualizmus za hriech (dokonca podporuje adopcie detí homosexuálnymi pármi) a podporuje zmeny pohlavia. Z učenia Cirkvi však vieme, že to hriech je a vieme aj to, že hriech sa Bohu protiví. Rovnako vieme, že tvrdošijní hriešnici, ktorí žijú v stave smrteľného (ťažkého) hriechu a nezrieknu sa ho, neoľutujú ho a nenapravia sa, smerujú do zatratenia.
Keď teda hovorí P. James Martin SJ, že neexistuje nič, čo by na nás zapáchalo, má nepochybne na mysli práve tieto hriechy a možno ešte horšie, ktoré však už evidentne za hriechy nepovažuje. A Tornielli spolu s pápežom Františkom s ním súhlasia? Podľa všetkého zrejme áno, keďže jeho knihu a tým pádom aj Jamesa Martina oficiálne propagujú. Alebo, možno s ním vedú len dialóg…
BM
Zdroj: Vatican News, titulný ilustračný obrázok, zdroj – flickr.com
PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS
Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:
Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!