Panne Márii je dané poraziť každú sektu i nepravú vieru – vrátane islamu
Matej Gavlák
30. októbra 2024
Cirkev Spoločnosť
Končí sa nám október, mesiac ruženca. Azda je preto dobré si pripomenúť, že ruženec je zbraň, ktorá „porazí všetky herézy“ a že sama Panna Mária napokon porazí aj herézu najväčšiu, najničivejšiu a najtrvalejšiu – samotný islam.
Obrátenie Toulouse
Začnime teda svätým ružencom. História ruženca je známa pomerne dobre. V období vrcholného stredoveku sa v krajine vtedy najkatolíckejšej – Francúzsku – začala šíriť nebezpečná sekta, ktorá popierala takmer všetko učenie katolíckej Cirkvi. Jeden z portálov opísal albigéncov takto:
„V 12. a 13. storočí skupina heretikov známych ako albigénci ničila mysle katolíckej verejnosti tými najhoršími myšlienkami. Učenie albigéncov povzbudzovalo k samovražde, zvlášť za pomoci sebatrýznenia hladom, pretože verili, že telo je vo svojej podstate zlo a že duša musí byť oslobodená od hmoty za každú cenu.“
Z nášho staršieho článku o albigéncoch:
„Mnohí… sa umorili hladom, aby viac nezhrešili a „dobre dopadli“; menovite tak robili chorí a zajatí. Všeobecne sa pokladala samovražda za záslužnú a za znamenie svätosti a viery. Aj rodičia hádzali svoje deti a deti svojich rodičov do rieky, aby im zaopatrili dobrý koniec.“
Podľa albigéncov, známych aj ako katari, je všetko hmotné hriešne: majetok, zabíjanie zvierat, stretávanie sa s neveriacimi, konzumácia mäsa, vajec mlieka… Albigénstvo sa pre svoju údajne „čistejšiu“ morálku šírilo juhom Francúzska ako mor, ktorý nedokázali zastaviť ani mnísi, ani pápežskí legáti. Priaznivcami, či priamo členmi sekty boli zrejme všetci grófi a baróni v regióne, ako napríklad Rajmund VI., gróf z Toulouse, či vikomt Rajmund Roger de Beziers. Tí hanebné učenie nielen chránili, ale aj šírili, ba priam vnucovali.
Pre Cirkev vtedajších čias bolo takmer nemožné s albigéncami čokoľvek urobiť pre ich politickú moc aj ohováračskú kampaň, podľa ktorej bola prehnitá a nedostatočne pokorná. Ani bosí a chudobní mnísi nič nezmohli. Jedným z takýchto potulných mníchov bol v roku 1214 aj Dominik Guzmán, dnes známy ako svätý Dominik. Aj on chodil s nohami bosými po týchto krajoch, kázal a napomínal ľud – no zdanlivo bezvýsledne. Po čase už bol taký umorený, že sa utiahol do neďalekého lesa a tam sa po tri dni bez jedla a vody neprestajne modlil.
Potom upadol do kómy a v tomto stave sa mu zjavila Panna Mária v sprievode troch anjelov. A povedala mu: „Drahý Dominik, vieš akú zbraň chce Svätá Trojica použiť na zmenu sveta?“
„Ó, moja Pani,“ odvetil sv. Dominik, „ty to vieš určite ďaleko lepšie ako ja, pretože vedľa Tvojho Syna Ježiša Krista si to Ty vždy bola nástrojom našej spásy.“ Matka Božia odvetila:
„Chcem, aby si vedel, že v tomto druhu boja bol vždy hlavnou zbraňou Anjelský žaltár, ktorý je základným kameňom Nového zákona. Takže ak sa chceš priblížiť týmto zatvrdnutým dušiam a získať ich pre Boha, ohlasuj im žaltár.“
Pokiaľ by chcel čitateľ vedieť, čo to vlastne je ten „anjelský žaltár“ – to je pôvodný názov svätého ruženca. Presne tak. Počas vízie v kóme Panna Mária sv. Dominikovi zjavila, či možno priamo dala predmet sv. ruženca.
Tento opis udalostí pochádza z knihy sv. Ľudovíta Máriu Grigniona z Monfortu: Obdivuhodné tajomstvo presvätého ruženca. Autor ďalej dodáva:
„Takmer všetci obyvatelia Toulouse prijali túto modlitbu a následne sa zriekli svojej falošnej viery. Zakrátko bolo badať v meste značnú nápravu: ľudia začali viesť kresťanský spôsob života a vzdali sa predchádzajúcich zlozvykov.“
Naprieč storočiami
Albigénska povera, ktorá dnes už neexistuje, však bola len prvou obeťou novej zbrane z Neba dodanej priamo Pannou Máriou. Svätému ružencu sa pripisujú veľké víťazstvá nad Osmanmi počas obliehania Malty (1565), ale predovšetkým počas veľkej námornej bitky pri Lepante (1571).
Ale sú tu potom aj ďalšie udalosti, pri ktorých sa víťazná strana modlila sv. ruženec. Spomeňme porážku hugenotskej sekty francúzskou katolíckou armádou kráľa Ľudovíta XIII. v roku 1683. Hugenotská pevnosť, bohaté mesto La Rochelle, bolo v tom čase považované ze nedobytné a kráľove vojská si na ňom dlho lámali svoje zuby. „Bolo to, akoby sám Boh rozhodol o páde tohto pyšného mesta,“ je výrok pripisovaný istému katolíckemu dôstojníkovi. A historický youtubový kanál SandRhoman History uvádza:
„La Rochelle, pyšné a prosperujúce mesto, centrum hugenotskej viery, prišlo o všetky svoje privilégiá. Kráľ rozpustil úrad starostu, senátu i mešťanov. Rovnako prísne boli aj tresty naložené na protestantskú vieru… Katolicizmus bol nielen obnovený, ale rovnako tak bol vytvorený nový biskupský úrad so sídlom v meste.“
Desiatky sa modlili aj vojaci brániaci Viedeň v legendárnej bitke o toto mesto v roku 1683. Bitka bola tak tesná, že slávni poľskí husári kráľa Jána III. Sobieskeho prišli Viedni na pomoc v ten istý deň, kedy Paša Mustafa chystal poslednú generálnu ofenzívu na mesto s už polorozpadnutými múrmi.
Ruženec zrejme zachránil vieru na Filipínach. V roku 1646 sa ho modlili námorníci katolíckej španielskej flotily, ktorí katolícke ostrovy bránili proti silnej holandskej námornej armáde. Filipíny sú dodnes zrejme najkatolíckejšou krajinou Ázie – a ako dôvod sa uvádza to, že ich kolonizovalo a udržalo Španielske katolícke kráľovstvo.
Podľa niektorých zahraničných katolíckych portálov pomohol ruženec poraziť aj protestantsko-slobodomurársku maďarskú vládnucu triedu, ktorá sa revolúciou v rokoch 1848/1849 pokúšala nasilu vymaniť spod katolíckych Habsburgovcov. Za dôležitú sa pokladá zvlášť bitka pri Temešváre, ktorú vyhrali cisárske vojská. Maďarskí velitelia, ktorí prežili, utiekli za hranice do Osmanskej ríše.
Z novších dejín sa modlitbe sv. ruženca pripisuje záchrana Rakúska pred pádom do komunistického osídla v roku 1955. Rakúsku, ako porazenému štátu II. svetovej vojny, hrozilo začlenenie za Železnú oponu. Zhrození obyvatelia začali konať ružencové procesie a práve vtedy stratila Moskva akúkoľvek nádej na získanie aj tejto krajiny do svojej sféry vplyvu.
„… pod jej nohami mesiac“
Panna Mária prostredníctvom svojej veľkej zbrane teda v Európe porážala jednu sektu za druhou. Avšak veľké víťazstvá si pripisovala aj inde – predovšetkým v Strednej a Južnej Amerike. Tam po stáročia vládli krvavé civilizácie Aztékov, Mayov či Inkov. Všetky tieto tyranie, ktoré terorizovali malé okolité národy a unášali ich obyvateľov, aby im mohli zaživa vytrhávať srdcia pri svojich zvrátených obradoch, dnes už neexistujú. Jednak ich porazili španielski conquistadori, ktorí zaiste taktiež boli veľkí ruženčiari.
Ale potom aj osobne Panna Mária. Zjavenie Panny Márie v Guadalupe je zrejme najväčším historickým obratom v dejinách Strednej Ameriky (o udalosti sme publikovali aj celý článok).Na plášti Juana Diega sa ako dôkaz pravosti zjavenia objavilo podivuhodné vyobrazenie Panny Márie Gaudalupskej. Vyobrazenie má množstvo podivuhodných matematických, geografických, ba aj hudobných symbolov. Jedným z takých je aj ten, že Matka Božia na vyobrazení stojí na polmesiaci. O tomto symbole sa uvádza:
„Polmesiac pod jej nohami predstavuje hlavné aztécke božstvo, opereného, či kamenného hado-boha menom Quetzalcoatl, ktorého Aztékovia uctievali ako boha noci. Tým, že stojí na mesiaci, ukazuje, že je mocnejšia ako boh temnôt, ktorého porazila.“
Tak ako albigénske povery, tak aj onen Quetzalcoatl zmizol z povrchu Zeme, a spolu s ním aj jeho krvavé rituály.
Lenže Panna Mária sa skoro všade zobrazuje ako stojaca buď na Mesiaci, alebo na hadovi. Takmer všetky jej sochy, či maľby majú buď jeden aspekt alebo druhý, prípadne oba naraz. Čo to však symbolizuje? V prvom rade, žena stojaca na mesiaci, či bojujúca s hadom, je obraz zachytený už v Biblii:
„Potom sa na nebi ukázalo veľké znamenie: Žena odetá slnkom, pod jej nohami mesiac a na jej hlave veniec z dvanástich hviezd.“ (Zjv 12,1)
V knihe Genezis Boh hovorí hadovi, ktorý zviedol Evu:
„Nepriateľstvo ustanovujem medzi tebou a ženou, medzi tvojím potomstvom a jej potomstvom, ono ti rozšliape hlavu a ty mu zraníš pätu.“ (Gn 3,15)
Obe ženy podľa rôznych katolíckych učencov opisujú Pannu Máriu. Čo však tieto symboly presne znamenajú?
Konečný Triumf
O symbole polmesiaca sa zmienil napríklad aj pápež Benedikt XVI. známy svojím hlbokým teologickým rozhľadom. „Táto žena,“ opisujúc Pannu Máriu, „má pod svojimi nohami mesiac, symbol smrti a smrteľnosti.“ Pápež tu azda naráža na to, že Panna Mária, tým že porodila Ježiša, pomohla Bohu poraziť smrť, keďže i my raz vstaneme z mŕtvych ako vstal i On, a smrti viac nebude.
Lenže polmesiac je najviac známy ako symbol možno najväčšieho historického nepriateľa kresťanov – islamu. Môže to symbolizovať, že tak ako Panna Mária zničila aztécke božstvo, vyhubí raz aj Mohamedovu falošnú vieru? Môže, a zrejme aj symbolizuje.
Vyobrazenia Panny Márie stojacej na polmesiaci pochádzajú už z dávnych dôb. Bolo to v týchto dobách, kedy sa v kresťanskom svete začali šíriť proroctvá, že ku konci časov – avšak ešte pred Antikristom – príde akýsi veľký záchranca kresťanstva, ktorý porazí nielen Goga a Magoga (dnes bežne pokladaných za Rusov), ale aj jeho spojenca – „sektu Mohamedovu“. Proroctvá hovoria, že celý východ napadne Európu a že sa dostanú až do Francúzska, kde však budú zastavení týmto vojvodcom.
Tento vojvodca potom za pomoci najmodernejších zbraní „dobyje celý Východ“, obráti ho aj na kresťanstvo a „dosadí nového svätého pápeža“. Jeho armáda, spočiatku malá, bude pozostávať z „veľkých svätcov“. „Tréning a vzdelávanie veľkých svätcov, ktorí sa vyjavia pred koncom sveta, je vyhradený pre Matku Božiu,“ napísal v jednom zo svojich spisov sv. Ľudovít Mária Grignion z Montfortu odkazujúc na tieto udalosti.
Vláda tohto nového katolíckeho cisára sveta je potom označovaná ako „Konečný Triumf Máriinho Nepoškvrneného Srdca“, pretože to bude na Jej príhovory, vďaka čomu dosiahne svoje neuveriteľné víťazstvá. Teda fakt, že Mária stojí na polmesiaci určite sčasti predstavuje aj to, že raz „Máriini rytieri“ dobyjú Východ a vyhladia túto sektu podobne ako kedysi vypudili Quetzalcoatla.
Veľmi podobné je to aj so symbolom hada, na ktorom stoja nohy Najsvätejšej Rodičky. Je možné, že v prípade hada sa rozumejú do značnej miery mocné tajné okultné spoločnosti, menovite slobodomurárstvo a jeho vetvy. To, že had zraní pätu Máriinmu potomstvu sa vykladá tak, že had skrze tieto spoločnosti veľmi uškodí katolíckej Cirkvi a dušiam katolíkov. Tí mu však napokon „rozšliapu hlavu“. Opäť: onen „Veľký francúzsky kráľ“ z proroctiev nielenže vyženie cudzích nepriateľov, ale zničí aj tých domácich – a to tajné okultné sekty nielen vo Francúzsku, ale po celej Európe.
Panna Mária teda prostredníctvom svojich „svätcov posledných čias“ porazí aj všetky polotajné polookultné spoločnosti, ako Svetové ekonomické fórum, Trilaterálnu komisiu, či Radu 300, ktoré svojimi chápadlami omotali svet.
Ďalšie proroctvá zas hovoria, že až príde Antikrist na svet, opäť od začiatku bude musieť budovať zničené diablovo impérium. To je však už iný príbeh.
PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS
Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:
Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!