
Nová rúhavá reklama v Taliansku ukazuje sväté prijímanie so zemiakovými lupienkami. Urážanie katolíkov – obľúbený a štátom tolerovaný šport

9. apríla 2024
Krátke správy
Máte radi urážlivý a nekorektný humor, pričom cítite jeho nedostatok, vzhľadom na celkovú atmosféru politickej korektnosti? To nič, stále je tu jedna skupina občanov, do ktorých si môžete beztrestne kopnúť, nech ste v ktoromkoľvek štáte Európy.

Najnovšie sa to podarilo agentúre Lorenzo Marini Group v reklame s názvom The Divine Daily. V nej je zneužitá téma svätého prijímania a Najsvätejšej hostie na trápnu reklamu propagujúcu zemiakové lupienky Amica Chips.
Video sa nachádza tu:
Pre tých, ktorí by nemali žalúdok na sledovanie videa, prinášame v skratke jeho dej. V priloženom linku je dej kratší a chýba v ňom pasáž s mníškou, ktorá zdesená nachádza prázdnu nádobu na hostie. Link s dlhšou verziou sa ukázal byť časom nefunkčný:
Skupina v bielom oblečených noviciek, všetko riadnych reklamných krásavíc, prichádza krížovou chodbou kláštora smerom ku chrámu. Medzitým v sakristii mníška vyberie zo skrine nádobu na hostie a na svoje zdesenie zistí, že je prázdna. Zatiaľ ešte netušíme prečo je zdesená, avšak čoskoro to zistíme. Naplnená nádoba sa totiž nachádza v rukách kňaza v sutane a zlatej štóle, ktorý ju drží a ide rozdávať novickám sväté prijímanie. Namiesto Božieho Tela sú však v nádobe čipsy. Tie zrejme kňaz vzal (vedomky/nevedomky?) zdesenej mníške z nádoby, v ktorej si ich ukrývala, aby zrejme umožnil aj novickám potešenie z čipsov. Alebo v domnení, že sú to pravé hostie? Trochu nepravdepodobné…
A tak dostane prvá z nich zemiakový lupienok na jazyk (apropo, ako to, že nie na ruku?!). S výrazom rozkoše sa zahryzne do čipsu a radostne zistí, že má v ústach niečo chutnejšie, než zrejme čakala. Avšak nové hlasné chrumkanie ich privolá do sakristie, kde sa bacuľatá mníška, ktorej vzali čipsy „pomstí“ tým, že zhltne celé balenie lupienkov. The End.
Pre porovnanie si predstavme, žeby sme mali možnosť vidieť rovnako „veselú“, „rozmarnú“ a „nevinnú“ (ako ju asi budú obhajovať všetci liberáli, vrátane katolíckych) reklamu o posvätných veciach moslimov, židov alebo hinduistov.
Náboženská realita Tela Kristovho, Jeho skutočnej prítomnosti v hostii a praxe prijímania je nielen využitá na stupídny kšeft, a tým dokonale ponížená, ale je ešte aj predmetom trápnych analógií, ktoré prirovnávajú konzumáciu Najsvätejšej hostie k chrúmaniu zemiakových lupienkov.
Predstavte si len takú reklamu, v ktorej by si niekto robil žarty zo židov modliacich sa pri múre nárekov, z Koránu, z feministiek alebo z Matky Zeme a jej klímy. To by bolo odrazu kriku, zalamovania rukami a varovaní pred určite sa približujúcou genocídou.
Alebo žeby to bolo umenie? Podobne ako divadelná hra „Ježiš z Montrealu“? A my sme len netolerantní dezoláti, neschopní vyššieho umeleckého cítenia, neschopní odosobnenia sa, ani nadhľadu a pozretia sa na seba samých s lásko-humorným odstupom?
Je to možné. Avšak ako je možné, že len katolíci sa majú stále pozerať na seba s nadhľadom a nebrať všetko tak vážne? Kedy sa na seba s nadhľadom pozrú moslimovia, židia, homosexuáli, pokrokoví umelci, feministky a ďalšie minority? Kedy sa agentúry a umelci pustia aj do nich? Alebo žeby si uvedomovali nebezpečenstvo následkov, ak sa pozrú s „nadhľadom“ na iné ako katolícke náboženstvo?
V tom prípade sa tomu ale hovorí inak – zbabelosť. Na druhej strane treba pripustiť, že niektorí ju dokázali skutočne povýšiť na umenie žitia.
BM
Zdroj: La Nuova Bussola Quotidiana, titulný ilustračný obrázok, zdroj – pxhere.com
PODPORTE PORTÁL CHRISTIANITAS
Váš príspevok je životne dôležitý pre udržanie a ďalší rozvoj portálu.
Prosíme Vás, podporte nás sumou:
Bráňme spolu vieru, rodinu a vlasť!